blauwspray

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

blauwspray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 09:15

ik heb begrepen dat blauwspray goed is voor het ontsmetten van wondjes, en tegen rotstraal.
met dat een van de paarden wel wat gevoelig is aan de hoeven heb ik een fles gaan halen om nu en dan preventief te kunnen behandelen.

lees ik nu op de fles:
Spray surfaces for desinfection from a distance of 20 cm. The spotfree desinfection will be indicated by an even blue colouring. Avoid contact with humans and animals

nu ben ik wel in de war; wil dit zeggen dat ik het wel op de huid en hoeven mag gebruiken (bij eventuele wondjes/rotstraal) en moet zorgen dat ze het niet kunnen opdrinken? of mag ik het totaal niet op dieren gebruiken?
de fles is trouwens van "Horizont".

Lynn_Nikita

Re: blauwspray

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 09:19

ja, mag je gewoon gebruiken, Er staat dat je van een afstand van 20 cm moet sprayen en dat het een blauwe kleur kan geven

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 09:21

ow, druk ik al op plaatsen. vermijd contact met dieren en mensen, bedoelen ze dus mee, met ogen, eten en drinken. maar dat is met alle medicatie. Maar weet niet of werkt om preventief hoeven te behandelen als er nog niks is. Is soort ontsmettingsmiddel en weet niet of gezond is al je dat dagelijks gebruikt op plek waar ( nog) geen wond is. Verbeter me aub als ik het verkeerd heb

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 09:24

oh, ik snap het Haha!
nee, het paard heeft dus wel last van rotstraal (het begin)
ik heb ee tijdje behandeld met iso-betadine, maar dat was erg onhandig en gaf geen zon hele goede resultaten.
het durft gebeuren dat haar straal weer zacht wordt, en dan behandel ik liever in dat stadium, dan wat later, zon fles komt nooit te laat.
zolang ze niks heeft aan haar hoeven blijf ik er ook mooi af, pas als ze zou durven neigen naar rotstraal gaat de waterborstel erop, en dan iso-betadine (of nu blauwpray)
dit kun je trouwens ook gebruiken op gewone wondjes zeker?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 09:30

yep

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 09:37

Wat ook helpt is een watje in de straal en deze goed inspuiten met de spray.