Snel afvallen, wie heeft tip's?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anneke

Snel afvallen, wie heeft tip's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 16:10

Onze merrie's kunnen onverwachts meelopen met de Kwpn keuring aankomende maandag.
Maar aangezien we gemaaid hebben en de paarden daarom helemaal achterin stonden 24/7 zijn mijn 2 merrie's vrij rond Haha!

Ik ben ze nu elke dag fanatiek aan het longeren, en ze komen nog maar ongeveer 2 uurtjes per dag op het land, op heel kort gras. Voor de rest staan ze in de paddock en s'nachts op stal. Ze krijgen een heel klein handjes krachtvoer s'avonds omdat mijn ruin (die elke dag gereden wordt) dan zijn voer krijgt.
Verder krijgen ze enkel hooi.

Dit is echt een deadline en heb dringend tips nodig!

Kreeg net de tip dat je elke avond een flesje bier door het voer moet gooien, daar schijnen ze erg van af te vallen...
Is dit een fabeltje?
Lachen

Mocca

Re: Snel afvallen, wie heeft tip's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 16:23

Ik denk dat je je er beter bij neer kan leggen dat ze iets te rond zijn, het is voor de paarden echt niet fijn om ineens met allerlei middeltjes 'dun' gemaakt te worden. Daarbij zien ze op keuringen nog altijd liever iets te ronde dan graatmagere paarden.
Volgende keer gewoon op tijd minder weidegang geven als je ze in vorm wilt hebben. Lachen

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 16:41

Mocca schreef:
Ik denk dat je je er beter bij neer kan leggen dat ze iets te rond zijn, het is voor de paarden echt niet fijn om ineens met allerlei middeltjes 'dun' gemaakt te worden. Daarbij zien ze op keuringen nog altijd liever iets te ronde dan graatmagere paarden.
Volgende keer gewoon op tijd minder weidegang geven als je ze in vorm wilt hebben. Lachen

Mee eens!
En te snel afvallen is ook helemaal niet gezond voor je paardjes.. Knipoog
Bij een keuring gaat het er toch om dat je paardje (ook) goed gezond is??

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 17:45

Van bier door het voer heb ik weleens gehoord, maar ik heb geen idee of dat echt effect heeft.
Ik denk dat het zowiezo niet mogelijk is om op deze termijn op een gezonde manier af te vallen. Ik denk dat je je daarbij neer zult moeten leggen.

kiekeboe12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 18:13

ik heb iets gekregen van de dierenarts op basis van appelazijn om de lever te zuiveren, daar vermageren ze kei snel van!

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:19

Te snel afvallen is ontzettend slecht. Daar kunnen je paarden bloedvergiftiging van oplopen en dan staan ze er helemaal niet florisant op voor de keuring. Wanneer er te snel afgevallen wordt, worden de afvalstoffen niet goed afgebroken en komen deze in de bloedbaan --> conclusie : einde paard!

Dus bezint eer ge begint. Want na de keuring gaan ze w.s toch weer 24/7 het land in, en als het echt een hele goeie is, zit de jury wel door de pontjes heen *LOL*

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 23:16

Snel afvallen is helemaal niet goed. Een paard kan dan teveel vetstoffen in zijn bloed krijgen. Hyperlipaemie noemen ze dat.