Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ik moet wel zeggen dat wij aan twee kanten van de stalgang ook een schuifdeur hebben en de paarden staan overdag op de paddocks dus het is altijd wel fris in de stallen. Ik zag gisteren dat mijn paard tegen de muur had gemest en als het mooi weer is wil ik wel eens vragen of ik er met de hogedruk over mag want de wanden zijn wel vies zo.Wiesje schreef:Zolang ik de stallen voldoende ventileer en regelmatig de plasplekken eruit haal heb ik geen last van ammoniakgeur.
had ik wel eens last van amoniak geur bij de paarden, ze stonden destijds alleen nog in een open kapschuur gestald dus over optimale ventilatie gesproken..helemaal zomerdag rook je het. Maargoed, toen was de stalbodem nog van zand met daaroverheen stro
ze werden dagelijks helemaal uitgemest en opnieuw opgestrooid maar eerlijk is eerlijk, de geur zit in het zand en is niet 123 weg. Inmiddels zijn de stallen helemaal "gerenoveerd" de bodem is dicht en aflopend, de paarden staan al meer dan 1 jaar op vlas en om eerlijk te zijn...je ruikt er niets van. De ventilatie is nog steeds goed maar toch ontsmetten we elk jaar de stallen. Dit doen we gewoon met een hogedruk spuit en indien nodig kun je daar ontsmettingsmiddel aan toevoegen...geen idee welk merk trouwens, dat is meer de hobby van mijn man.
eruit haal val ik zelf bijna om van de ammoniak lucht.
ik kan dit spul ook wel eens proberen, bio-stalfris. maar ik denk niet dat het werkt als ik alleen ammoniak ruik bij het schoonmaken. fris bedje er in en het trekt weer weg.