ideeën voor les?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bayaatje

ideeën voor les?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 15:11

hoi,
ze hebben mij gevraagt om een lesje te voorzien tijdens een ponykamp. nu had ik graag een soort van spel voorzien waar ze prijsjes bij krijgen, nu was mijn vraag heeft iemand een idee of suggesties wat ik allemaal zou kunnen doen. de kleinste is 5 en de oudste is 15 het gaat over zo een 50 kinderen opgesplitst in een groep of 5. ik zou de oefeningen wel eenvoudig voor de kleinste willen houden en iets moeilijker voor de grootste. het zou in de binnenpiste gedaan worden deze is zo een 20 op 60 .kom maar op met die sugesties Knipoog

Suprice

Re: ideeën voor les?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 15:17

iets met estafette? De kleintjes hoeven alleen maar op en neer te rijden en de ouderen moeten ondertussen ook allerlei dingen doen (afstappen, boven een balk stilstaan en dergelijke)... Ik weet het verder ook niet echt..

JUSTXME1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 15:18

kleintjes:
-1 2 3 piano met paarden ?
-soort van race ?
-soort van stoelendans met paarden; in de piste liggen gwn balkjes op de grond en paaden moeten stappen op de hoefslag terwijl jij een verhaal vertelt .wanneer er in jou verhaal een bepaalt woord komt (bv. galop) moeten zij om ter snelste met hun paard ver een balkje gaan staan, elke keer neem jij een balkje weg en degene die geen balkje meer heeft mag gaan afzadelen...

ik hoop dat je er wat aan hebt en het begijpt wat ik hier allemaal heb geschreven Lachen
xx skrolan xxx

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 17:10

ik snap het wel hoor, wel een leuk idee. ik moet zaterdag met de eigenaar bespreken wat ik wil doen . ik kan het eens voorstellen. alvast bedankt

Drea_Fen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 16:14

Je kan brand doen! dan moeten: in rondje ryden door elkaar heen.. en dan zeg je brand... je maakt in het midden met hindernissen een soort vak maar je de balken zo legt dat ze er net onder door kunnen kruipen.. in het midden leg je dan iets met staven of iets anders en altyd 1 minder dan het aantal die er meedoen
de gene die zo snel mogelijk weer op zijn paard zit met een staaf gaan door.. de gene zonder is afgevallen.. je gaat verder e n haalt er weer een staaf af..

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 16:46

Land zee eiland! Lachen
DAt doen wij altijd bij kinderfeestjes.. en stoelendans ook altijd, + nog tikkertje en estafette.. Lachen .. (het is altijd wel een groot succes met land zee eiland en stoelendans)

Land zee eiland: Je hebt 2 "vakken" gemaakt.. 1 is zee,, de andere is eiland. De hoefslag is Land.. je laat ze vrolijk op de hoefslag rijden en roept dan een keer bv. Eiland! (zee mag ook) ze moeten dan zo snel mogelijk naar het vak wat eiland is.. wie de laaste is meot op de hoefslag stappen.. dan roep je bv. weer Land! Ze moeten dan zos nel mogelijk naar dehoefslag en de gene die als laatste is moet op de hoefslag stappen en zo ga je de hele tijd door.. tot er 1 is overgebleven Lachen *Bijna hetzelfde als Brand eigenlijk Schijnheilig*

kiekeboe12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 18:15

dram niet te veel door op oefeningen maar verander veel zo vinden ze het plezant!

liannetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:04

wat we bij mij op de manege ooit is een keer gedaan hebben,
op je pony zonder zadel,
bierviltje onder je kont, tussen je paard en boven benen, tussen je lichaam en ellebogen, enz.
van de ene kant naar de andere,
daar een snoepje van een paaltje pakken,
weer terug,
snoepje in een bakje,
wie alle soepjes het snelste heeft en minste bierviltjes verloren heeft, heeft gewonnen.

succes iig
groetjes lianne

utjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:11

aardappel race.
zaklopen.

Veel succes!

lisa_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 19:18

Heej,
wat ook een leuk idee is::
een papiertje onder je kont leggen, en dan zorgen dat het papiertje
zo lang mogelijk onder je kont blijft leggen terwijl je
tog oefeningentjes moet doen enz.. Cool

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 07:42

plasticbekertje met water in de hand en zo een rondje laten draven of galoperen, wie aan het eind het meeste water in zijn bekertje heeft.... ook nog een beetje nuttig, ze leren stiller zitten.

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 10:59

leuke ideeen hier allemaal, ik ga ze zaterdag allemaal voorleggen. bedankt

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 13:21

Estafette, stoelendans is voor allebei leuk Haha!