Als je paard staat te trillen na een regenbui wil dat niet per definitie betekenen dat ze het koud hebben. Dit is meer, zoald Midgie al zei, om juist warm te blijven/worden. Dit is een natuurlijke ractie van het lichaam en kan geen kwaad. Als je paard het echter steevast koud heeft, zou je kunnen overwegen een ongevoerde regendeken op te leggen maar voor die ene dag ben ik daar persoonlijk geen voorstander van.
Paarden kunnen echt wel tegen de regen. Persoonlijk snap ik überhaupt niet dat mensen hun paarden binnenhalen als het regent, waarom? De mijne staat ook in zijn zomerhaar en heeft in de winter een deken op gehad maar het is een PAARD, geen suikerdiertje. Na die warme dagen van pas geleden, heeft hij misschien wel eens gedacht: " Brrr, beetje frisjes." Maar om hem dan meteen binnen te halen? Als je ze voor alles gaat behoeden, worden het JUIST van die zorgenkindjes, maar dat is hoe ik erover denk
Anyway, als je paard het echt koud heeft, kun je hem natuurlijk aan het werk zetten, dan wordt hij het snelste weer warm. Niet als een gek gaan racen en wel goed uitstappen maar vaak werkt dat het beste.