stal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pluklief

stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 21:17

ik verzorg een shet sara. ze staat altijd in de wei. eerst stond ze wel in een kippenhok maaar nu hebben de kippen het hok ingepikt Vork
is het erg dat ze nu niet meer kan schuilen ze heeft s'winters wel een hele dikke vacht

Anoniem

Re: stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 21:18

niks ergs aan, zolang je er geen deken op gooit is het in orde.

Edit een schuilstal is idd erg fijn.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-06-06 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 22:12

zowel 's winters als zomers is het belangrijk dat een paard kan schuilen, voor de zon, wind, regen.
Voor een kortere tijd zonder schuilstal is niet erg, maar van de winter zou ik zeker iets zoeken waar ze onder kan schuilen!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 14:34

mijn pony heeft altijd zonder schuilstal getaan en al ze der 1 heeft gaat ze er met geen mogelijkheid in of als ze der eindelijk instaat probeert ze door de ramen en deuren naar buiten te komen. mijn pony is 29 en krijgt in de winter een mega dikke vacht en ze houd het goed uit. nu ze tijdelijk op en ander plek staan is ze omgeslagen en wil niet meer naar buiten alleen maar op stal. maar zodra der nieuwe vriendje buiten is wil ze wel naar buiten. kan best als je maar zorg dat er altijd nog iets van bomen zijn waar ze bij/onder kan gaan staan.

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 15:49

Ik vind dat de shetlander zeker wel een schuilstal nodig heeft. Stel dat het beesje met volle zon op zijn vachtje, nergens even lekker kan afkoelen. Of in de winter als het giet van de regen evt sneeuw storm. Ik vind dat een schuil gelegenheid wel van toepassing moet zijn. In de winter moet je alleen wel uitkijken met poesten(doe dat zo min mogelijk) Ivm zijn huidvetten.

Groetjes prissey

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 17:25

als er maar schaduw/ windkering is.

een tip voor een shet: je kan misschien van een kalver-iglo een schuilstal maken, hebben ze best vaak.

kiekeboe12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 18:28

een pony moet op zijn minst wel een schuilhok hebben

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 23:51

Jaa staan er evt bomen in de wei?

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:12

Als je zo'n echte doorwinterde shet hebt is dit denk ik niet een super groot probleem. Het is wel anders als je weide op heel vlak gebied staat (geen huizen of bomen ofzo in de buurt) dat ie beetje uit de wind kan. En in de winter dan je pony niet te veel borstelen anders haal je de bescherming van zijn vacht..