graasmasker of andere vorm van graasbeperking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nado

graasmasker of andere vorm van graasbeperking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 12:32

Mijn kleine pony is ondanks zeer zorgvuldig bezig zijn met zijn eetpatroon (en dankzij onzorgvuldige stalgenoot) toch weer hoefbevangen geworden. Hij is nu van zijn medicijnen af en het gaat weer beter en dat wil ik echt heel graag zo houden. Hij staat nog steeds alleen op een stukje, maar het zou voor hem erg fijn zijn om weer in de groep te kunnen staan. Daarom zit ik te denken om een soort grasmasker of andere vorm van graasbeperking voor hem aan te schaffen. De groep staat op een kaal stuk, en wordt per dag ongeveer 2-3 uur op het gras gelaten, dit is geen hoog gras en het is vrij schraal (zandbodem en in het verleden slecht onderhouden). Verder krijgen ze ingekuild hooi (dus geen nat kuil) bijgevoerd. De pony zelf is zeer lenig met zijn achterbenen en kan met gemak een halster dat niet strak zit achter zijn oren wegkrabben.
Wensen:
- liefst zonder halster
- zo zacht mogelijk ivm wondjes aan de neus
- kort gras kunnen eten, maar ook langstengelig hooi
- zo min mogelijk beperken in ander gedrag, zoals van zich af bijten (letterlijk) en grooming
- duurzaam en moeilijk kapot te krijgen met schuren, krabben ed.
- in kleine maat beschikbaar (voor A/B pony)

Mocht je iets weten dat uit het buitenland (Duitsland, Engeland, Amerika) moet komen, dan vind ik dat geen probleem.

Graag hoor ik jullie ideeen.