Hulp gezocht bij stalling van mijn tinker

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kiki_Odin

Hulp gezocht bij stalling van mijn tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 13:03

Hoi,

Ik ben sinds 21 mei in het bezit van een tinker hengstje hij is 11 juni 1 geworden. Ik had echt een super leuke stalling en een mooi landje. Er staat nog 1 meid met een jaarling tinker en ze staan samen op de wei. Nu is het probleem dat het totaal niet boterd tussen die meid en mij. Ik zal niet in details treden maar kom elke keer over mn toeren thuis als ik bij Odin ben geweest. Ik ben gek op mn paard maar ik ga echt met tegenzin naar stal omdat ik dan haar weer tegen kom. Het is zelfs nu zo erg dat ik altijd eerst kijk of zij er is en als ze er is ik weer terug naar huis ga en later wel weer eens ga kijken of ze al weg is om vervolgens naar Odin te gaan. Ik lig al nachten wakker omdat ik gewoon niet meer weet wat ik moet doen. Ik wou t plekje niet opgeven omdat ik het ook gevonden heb en zij er later eigenlijk is bijgekomen maar ik denk niet dat zij weg zal gaan. Ik ben nu op zoek naar een stalling het liefst in pernis. Het hoeft helemaal niet veel te zijn als ik maar een stal heb en een weilandje. Stromend water en licht heb ik nu ook niet dus dat maakt ook niet uit.. Als iemand iets weet of een tip of wat dan heeft alles is welkom...
Groetjes

Prissey

Re: Hulp gezocht bij stalling van mijn tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 18:30

Wat onzettend rot dat het zo moet gaan op je huidige stalling. Is er verder helemaal niemand daar op die stal. En van wie is die stal. Misschien kan er wel gezorgd worden dat zij weg moet als ze jou leven zo zuur maakt.
Ik zou het iniedergeval proberen..
verder weet ik helaas geen stalling voor je sorry...

veel suc6 verder.
Groetjes prissey

Kiki_Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 21:02

Ja vind t ook echt zwaar *****. Ben er echt depresief van gewoon.. Ben vanvond ook al wezen kijken voor een andere stalling waar ik gelijk terecht zou kunnen ziet er allemaal leuk uit, leuke mensen enzo maar het is zo ver.. Maar ik wil ook eigenlijk helemaal niet van de plek weg die ik nu heb, ik heb t gevonden en zij is er als t ware geowon bij gekomen..maar het gaat al vanaf t begin zo. ik heb odin pas een maand en nu is t al zo erg allemaal...Boos! Maar ga het gewoon tegen dr zeggen dat ik vind dat zij maar moet gaan, ze woont hier niet eens in de buurt dus dichter bij huis zou voor haar toch ook alleen maar beter zijn..

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 08:04

Wie is de eigenaar van "jouw" plekje? Lijkt me handig dat je met diegene (de pension/weidegangaanbieder) gaat praten als je problemen hebt met dat meisje. Of heb jij een huurcontract en heb je dat meisje zelf erbij gezocht? dan kun je haar zelf de huur opzeggen met een redelijk opzegtermijn.

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 18:45

Jaa is er geen contract op gestelt?

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 19:05

Ik heb ook zoiets gehad..
Ik werd gek van dat mens, ze belde me op met klachten, en luisterde totaal niet naar de regeltjes..
Toen heb ik haar gezegd dat ze maar beter op kon stappen.. maar uiteindelijk ben ik zelf maar gegaan, ik werd gek van dat mens!
Het is wel het makkelijkste, iets anders zoeken!

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 19:07

Wat een rotsituatie voor je. Heb je eindelijk je eigen paardje kan je er nog niet van genieten omdat die andere meid je zo dwars zit. Je staat er net een maand en als je er nu al zo van over je toeren bent moet er dus al heel wat voorgevallen zijn.

Jij geeft aan dat jij het landje het eerst hebt gezien als jij daarna het meisje erbij hebt gevraagd is het extra zuur dat het nu zo gelopen is. Maar als jullie het landje huren van een derde geeft het feit dat jij het landje het eerst zag je geen extra rechten. Met andere woorden je kunt niet van haar verlangen dat zij er weg gaat of van de eigenaar van het landje verlangen dat hij haar wegstuurd puur omdat jij niet met haar overweg kunt. Het wordt wat anders als zich totaal niet aan afspraken houd of je paardje wat zou doen.

Probeer een gesprek aan te gaan met haar desnoods met een onpartijdige derde erbij om de problemen tussen jullie op te lossen. Mocht dit niet helpen dan zit er inderdaad weinig anders op dan een nieuw plekje voor je paard te zoeken.

Kan mij voorstellen dat je het hebben van een eigen paardje heel anders had voorgesteld. Sterkte met het oplossen.

Kiki_Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 09:00

hoi,
Het is gisteravond weer helemaal uit de hand gelopen...De afgelopen dagen heb ik smsjes gehad die niet eens voor herhaling vatbaar zijn met de meest leugenachtige en valse dingen. Ik heb besloten om haar gewoon te negeren en ben er vrijwel maar gewoon niet op ingegaan.Aangezien het zomer is wil ik Odin gewoon lekker buiten laten s'nachts en ik een smsje heb gehad dat zij toch wel doet waar ze zin in heeft en mij daar niet bij nogig had, besloot ik Odin gister dus ook gewoon lekker buiten te laten. Na het voetbal ben ik samen met mijn vriend nog even bij hem wezen kijken maar hij stind niet in de wei...... Heeft die *** hem gewoon op stal gezet:(.Terwijl ik haar gezegd heb dat Odin buiten blijft.....En dan nog waarom denkt zij dat ze met mijn paard kan doen wat zij wilt... Ik ben nu bij 2 mensen geweest waarvan er 1 plek heeft. Alleen het nadeel is dat het ontzettend ver weg is. Vanmiddag ga ik bij nog iemand kijken hier in pernis. Ik krijg niet echt de indruk dat zij gaat vertrekken dus moet ik t maar doen. Als t niks word met die andere stalling huur ik dnek ik een ander weilandje bij ons op t terrein en zet ik Odin daar wel op tot ik echt iets anders gevonden heb...

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 10:07

Hmm das echt vervelend.. en ik vind het ook niet normaal dat zij niet naar je luisterd, als jij zei tegen haar dat het paard binnen moest blijven staan vind ik dat ze daar naar te luisteren heeft! Want het is niet haar paard.
Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk daar weg gaan, want dit is ook niet leuk zo
Succes en sterkte Ach gut

Kiki_Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 17:55

Gelukkig is het probleem opgelost, bedankt voor de reacties Lachen

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 18:02

Fijn voor je dat het is opgelost. Kun je eindelijk van je paard gaan genieten. Hoe is het nu opgelost?
Ben jij weggegaan, Is zij weggegaan, Hebben jullie de onderlinge problemen uitgepraat?

Kiki_Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 09:06

hebben het onderling uitgepraat, misverstanden uit de weg geruimd..probleem opgelost Tong uitsteken

Kiki_Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 18:43

nou van mij mag er een slot je op Tong uitsteken

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 21:30

prima dat je het hebt opgelost! ik heb in een vergelijkbare situatie gezeten. Een meid bij mij op stal was helemaal dik met de stalhouder, die tevens eigenaar van mijn pony was. Zij begon alles te dikteren. Ze heeft zelfs zonder enig overleg een regelement geschreven, dat natuurlijk alleen gold voor mij en mijn vriendinnen. ik, mijn ouders, mijnvriendin en haar ouders hebben een paar keer geklaagd bij de stalhouder. er is een vrij heftig gesprek geweest, en de vader van mijn vriendin (supervriendelijke man, heb ik nog nooit boos gezien) is een keer heel kwaad geworden. Maar het heeft niks uitgehaald. mijn vriendin is al weg, en ik ga per 2 oktober weg. het was gewoon een onhoudbare situatie geworden.
Dat soort dingen zijn nooit leuk, maar ik vind dat je het heel netjes heb opgelost!

Kiki_Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 11:27

hmm, ja de oplossing van het uitpraten heeft maar 2 weken geholpen. Ze hebben dus ook die eigenaar van die stal tegen me opgezet en ga zo maar door. Nu ben ik daar weggegaan, ander telefoon nummer...Ben zo klaar met hun. Die meid flikte het gewoon om met mijn jaarling intensief grondwerk te gaan doen..echt asociaal en het ergste is nog dat het onder begeleiding was van een instructice...dus waar die mee bezig zijn weet ik ook niet maar een jaarling moet nog kunnen genieten. En
ze heeft het zonder mijn toestemming gedaan. haar eigen paard was moe, dus pakte ze die van mij maar....Ben zo blij als dalijk alles geregeld is en ik niks meer met die mensen te maken heb.
Maar inieder geval nog bedankt voor je berichtje Knipoog