Welk paard??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Whisperke

Welk paard??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 17:00

Ik weet niet of het hier goed staat...

Maar ik zit met een dillema..

Mijn ouders staan achter me dat ik een paard koop.. NU zou ik eerst Wisper mijn verzorgpaard kopen. Zwarte KWPNer 3 jaar, 1,67m maar is niet de gemakkelijkste, wel super braaf daar niet van, ik ken haar door en door.. Ze heeft in het verleden veel meegemaakt (lees: hechtingen in haar been tot schimmelinfectie) En daarbij zeggen mensen dat ze niet eens door een normale keuring zal komen..

Maar ja daarnaast ben ik ook helemaal weg van een ander paardje een bonte kruising (friesxtinkerxdraverxquarterxarabier) 3 jaar kwa maat tussen de 1.55 en 1.60 heel rustig in de omgang.. Haar ken ik ook al vanaf haar geboorte maar niet echt verzocht.. staat ongeveer in de wei naast mijn verzorgpaard. Nog nooit wat aangeweest en een keuring zal ze met gemak doorkomen..

Nu weet ik echt niet wat ik moet doen.. Voor beide kan ik de sport in.. maar ja ik heb een apparte band met Wisper ook als is het een kreng, maar aan een kant iets heel nieuws en ook een heel ander ras lijkt me ook heel erg leuk.. Hellep wat zouden jullie doen??

Blue9

Re: Welk paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 17:04

Je oude vertrouwde paardje pakken!! Goede band enzo vind ik meer meetellen dan mooi en keuring en wat andere zeggen!!

Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 17:07

het uiterlijk hoeft niks te zeggen vind ik

en san.. je bent altijd gek geweest op whisper..
een moeilijke beslissing

maar ik ga met nine mee..

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 17:09

Aan een kant, wat als der echt wat aan Wisp mankeert.. daar heb ik A niet het geld voor om hem van Da naar Da te brengen en medicijn dat en medicijn dit... En ja hoe lang kan ik met daar rijden?? En daarmee zit ik in mijn maag...

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 17:11

Dat er niks mee gedaan is wil niet persee zeggen dat geheel vlekeloos door de keuring zal komen Knipoog ik zou persoonlijk voor het paard kiezen war je een band mee heb en war je van houdt

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 17:13

Allereerst: Je moet voor het paard gaan waar jij het meest voor voelt. Je zegt zelf al dat je een hele goede band met Wisper hebt, wat mij persoonlijk een belangrijke factor lijkt aangezien je dat met die bonte (nog) niet hebt.
Wat betreft de mensen die zeggen dat Wisper niet door een keuring zou komen, hoe kunnen zij dat weten? Zo goed kennen ze het beestje zelf niet, en aan de buitenkant valt het doorgaans niet te zien, dus daar zou ik me niet teveel van aantrekken.
Verder weet ik dat je ook wel wedstrijdambities hebt.
Dan is het misschien een nadeel dat de bonte onder de maat is voor een paard. Ik zeg niet dat dit altijd een nadeel is, maar er zijn wel degelijk jury's die een paard afrekenen op aansprekendheid/uiterlijk, en daar hoort de grootte bij, hoe cru dat ook is.
Als ik jou was zou ik een lijst met voor en tegen maken, en Wisp en de bonte tegen elkaar afzetten.
Zo krijg je zelf misschien wat meer overzicht, maar kies vooral voor het paard waarvan jij denkt dat die het beste past bij de eisen die jij aan een paard stelt!
succes met het maken van je keuze!

Edit: ik zie net dat je het hebt over de mogelijke onvoorziene kosten van bijvoorbeeld een DA. Ik denk niet dat je je hier door moet laten leiden, want voor hetzelfde geld breekt een 100% gezond paard zijn/haar been tijdens een gekke bui op wei.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 17:19

Ik zou iig niet een paard nemen dat de keuring van de DA niet doorkomt, hoeveel je er ook om geeft. Als je zelf niet genoeg geld achter de hand hebt voor DA-kosten, dan moet je je paard eigenlijk wel verzekeren voor medische kosten en dan moet ie volgens mij ook door de DA gekeurd worden.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 17:35

Bedankt voor de snelle reacties. Ik denk dat ik wisper de volgende week te laten keuren.. Wordt ze afgekeurd, dan geen Wisper.. is ze wel goed ga ik voor haar..

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 08:20

Goede beslissing. Wie weet word ze juist goedgekeurd en de andere juist niet. Gewoon beide opties nog openhouden.

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 14:42

Whisperke schreef:
Bedankt voor de snelle reacties. Ik denk dat ik wisper de volgende week te laten keuren.. Wordt ze afgekeurd, dan geen Wisper.. is ze wel goed ga ik voor haar..

Goede keuze, hoop dat het allemaal gaat lukken! Haha!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 17:17

Goede keuze idd. Lachen
Succes&veel plezier als alles goed gaat1! OK dan!