Pigment vlekken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bookje

Pigment vlekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 14:34

Hallo,

Mijn jaarling vos merrie heeft een zwarte plek op haar schouder en kont. Omdat ze vos is zie je het aardig goed. Kan deze nog verdwijnen of worden ze juist alsmaar erger? Kunnen ze er ook nog bij krijgen. Ik heb ook een vospony, deze is al ouder maar heeft hier geen last van.

Ik zag laatst een vospaard in de wedstrijd ring die helemaal onder de zwarte pigmentvlekken zat. Ik vind het geen gezicht, maar als je er niks tegen kan doen is het nou eenmaal zo. Misschien heeft iemand hier ervaring mee?

Armaris

Re: Pigment vlekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 20:33

bookje schreef:
Hallo,

Mijn jaarling vos merrie heeft een zwarte plek op haar schouder en kont. Omdat ze vos is zie je het aardig goed. Kan deze nog verdwijnen of worden ze juist alsmaar erger? Kunnen ze er ook nog bij krijgen. Ik heb ook een vospony, deze is al ouder maar heeft hier geen last van.

Ik zag laatst een vospaard in de wedstrijd ring die helemaal onder de zwarte pigmentvlekken zat. Ik vind het geen gezicht, maar als je er niks tegen kan doen is het nou eenmaal zo. Misschien heeft iemand hier ervaring mee?

Welke kleur hebben de ouders?
Het kan wel zijn dat je jaarling nog van kleur veranderd

bookje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 12:52

Bedankt voor de reactie!

Haar moeder is zwart.
Haar vader is een vos.

Haar kleur loopt bij haar benen uit tot een lichtere kleur. Als je niet goed kijkt lijkt het soms net alsof ze witte beentjes heeft, terwijl dat dus niet zo is. In de winter toen ze een winter vachtje had had ze trouwens geen zwarte plek.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 13:21

ja dat heeft die van ons ook, ben benieuwd..
woogy @ bokt heeft ook een merrie die pigment vlekken heeft, dat is ook een vos maar heeft lichte vlekjes, vooral rond haar neus..

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 19:38

Mijn haflinger heeft ook wat pigmentvlekken. Zij heeft ze altijd al en worden niet erger of minder. Omdat het vlekken op de huid zijn en niet de haar echt een andere kleur hebben zie je het bij haar in de winter ook niet. Ik denk dat als het echt op de huid zit het ongeveer hetzelfde is als bij mensen en ook als bij Pauline, mijn haflinger, dus. Hier kun je het zien:
Afbeelding

Even de nutteloze dingen, zoals ik, eraf gehaalt Knipoog

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 00:08

paard van mijn vriendin krijgt elke zomer weer witte pigmentvlekken...hoorde van joyceB hier op bokt dat een dubbele wormkuur geven de oplossing zou (kunnen) zijn Bloos Zal mij benieuwen of dat werkt.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 08:02

Het gaat dan om kleine ronde witte vlekjes. en ik kreeg die tip van Jojo23 omdat een paard van een kennisje van haar dat ook had gehad. De veearts adviseerde een goede, dubbele dosis wormenkuur en toen verdwenen ze.