Stoffig paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

linda22

Stoffig paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 19:56

Misschien een beetje rare titel, maar mijn paard houdt nogal van lekker rollen in het gras, zand en natuurlijk ook in de modder. Dat is allemaal heel leuk voor hem Haha! maar met borstelen komt er vaak zoveel stof vanaf en dat krijg je ook niet goed weg. Hebben jullie hier tips voor behalve afspuiten???

Anoniem

Re: Stoffig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 20:01

Poetsblok+Langhaar borstel (ja, kan geen betere naam verzinnen). En flink doorpoetsen, sommige stofplekken zijn niet weg te krijgen, ken het probleem. Mijn paard heeft er altijd één op haar hoofd. Géén gezicht.
En een pluk schapenwol of zo'n handschoen neemt door dat vettige laagje erop stof ook goed op, weet ik uit ervaring.

Je hebt speciale stofzuigers voor paarden, bij Divoza, maar dat is natuurlijk niet even een koopje voor erbij. Behoorlijk prijzig!

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 21:49

Je kan ook een gewone oude stofzuiger gebruiken, ff zon borstel erbij kopen en klaar!! Mijn paard vind het heerlijk! En het werkt perfect, geen stofje meer te bekennen. Als finishing touch een babyolie doekje erover en binnen een kwartier is je paard weer bling bling!

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 22:43

ik ga eerst met mijn rosborstel er overheen.. geen rondjes draaien maar gewoon borstelen.. zo komt er bij mij ook altijd al heel veel stof uit... daarna gebruik ik een borstel met hele lange haren... werkt super!

Lientjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 07:41

Starbreeze schreef:
Je kan ook een gewone oude stofzuiger gebruiken, ff zon borstel erbij kopen en klaar!! Mijn paard vind het heerlijk! En het werkt perfect, geen stofje meer te bekennen. Als finishing touch een babyolie doekje erover en binnen een kwartier is je paard weer bling bling!

Goed idee van die stofzuiger!
Alleen ik denk wel dat m'n pony dat eng gaat vinden Tong uitsteken

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 07:52

met een vochtige spons over het paard heengaan, dit haalt er erg veel stof uit zonder em erg nat te maken, kleine beetje vocht wat er dan op zit is zo droog.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 08:01

Aargh, ik heb er ook last van. Dacht dat ik de enige was met een stoffig paard. Vooral bovenop zijn kont is het echt verschrikkelijk. Een stofzuiger lijkt met niet zo'n strak plan, veel te veel gedoe met snoeren e.d. Ik heb nu de glansborstel van Oster, dat helpt wel een beetje. Ik ben nu van plan hem maar eens een keer lekker te wassen. Ik dacht altijd dat het aan mijn poetstechniek lag ( of omdat ik echt een hekel heb aan poetsen ).

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 08:02

Babydoekjes gebruiken. Werkt echt heel erg OK dan!

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 08:04

Een zomerdeken op Clown Mijn pony had het ook altijd, helemaal gek werd ik er van en ik heb ook zo'n hekel aan al dat zand onder het zadel of longeersingel ofzo... Lijkt me niet fijn en aangezien ik m niet elke dag kan wassen heb ik maar een zomerdeken op gedaan. Gaat prima Ja

linda22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 08:08

Denk dat ie het ook niks vind een stofzuiger. Het is zo'n scheiterd Tong uitsteken

Maar dat van een wat vochtige spons is inderdaad wel een goed idee. Zal jullie tips goed onthouden Haha!

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 09:09

Na het poetsen een babydoekje over z'n vacht halen!
Voor wedstrijden doen wij het ook wel met spiritus, werkt perfect!

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 11:24

Mijn paard is dus ook een mega schijterd, maar laten wennen aan een stofzuiger ging vlugger dan ik dacht hoor. Eerst aan ding laten snuffelen als ie uit staat, dan ermee borstelen als ie uit staat, dan paar x op afstand aanzetten, dan dichterbij en als ze niet meer reageren heel voorzichtig op het paard proberen. Door de harde rosborstel vinden ze het vaak heerlijk. Die van mij staat met dr lipje omhoog hoor Haha!

Lynnlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 12:19

ik stofzuig ook Lachen en dat gaat echt suppr goed om stof weg te krijgen

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 12:24

die van mij is ook erg, is zwart en als ik hem met dit weer poets heb ik een grijs paard..erg irri als je op wedstrijd moet