mestafvoer ???!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

mestafvoer ???!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 10:32

Hoi,

De boer die onze mest altijd afvoert is opeens moeilijk aan het doen over de mest. Hij rijdt het niet over zijn land uit want mest zou geen bemestingswaarde hebben .....

Hoe voeren jullie mest af ? Zijn er adressen voor mestafvoer en hoe duur is dat ?
Wij hebben nu ongeveer 4 a 5 Miedema wagens vol mest per jaar ......

Groetjes,

Maris

prii

Re: mestafvoer ???!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 11:48

Misschien een andere boer zoeken ?
Wij voeren ons mest ook aan een boer af (volgens mij Tong uitsteken)
Adressen voor mest weet ik niet.
Zoek anders even op internet ?
Succes !

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 13:56

Idd, een andere boer zoeken.

Mijn mest gaat bij een kippenmesthoop en word 1x per jaar uitgereden.

kris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:52

Ik weer niet hoe het in Nederland is, maar in België zijn de boeren liever kwijt dan rijk. Er gelden namelijk strenge beperkingen op bemesten ini hoeveelheid en in periode.
Ik vind ook geen afvoer. Ik hoop dat het spontaan wegzakt door vertering.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 09:21

Zouden die rode mestwomen wat zijn? Door die wormen schijnt de mest heel snel te composteren tot humus. Je kunt ze volgens mij gewoon via Internet bestellen. Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 10:14

Hihi, een andere boer zoeken........misschien nog niet eens zo'n gek idee ! Boeren genoeg hier. Maar of die bij de boer waar onze paarden staan op het erf komen ? Wel een beetje gekke situatie dan.

Maar ik ga erover denken.

Groetjes,

Maris

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 10:49

Ik vind het wel een beetje vreemd dat als je je paarden bij een boer hebt staan, tegen betaling neem ik aan, hij een probleem maakt van de mestafvoer. Het is dan wel vreemd als een andere boer de mest bij hem op gaat halen. Die paardenmest gaat bij hem toch in de massa mee? Of heeft hij geen koeien?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 10:32

Jol1 schreef:
Ik vind het wel een beetje vreemd dat als je je paarden bij een boer hebt staan, tegen betaling neem ik aan, hij een probleem maakt van de mestafvoer. Het is dan wel vreemd als een andere boer de mest bij hem op gaat halen. Die paardenmest gaat bij hem toch in de massa mee? Of heeft hij geen koeien?

Hoi,

Ik betaal alleen voor de wei en de stal, niet voor de mestafvoer. Boer heeft idd geen koeien ....! Er zitten hier zowieso bijna geen koeienboeren. Alleen akkerbouw.

Groetjes,

Maris

Hurby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:15

Hallo allemaal,
ik heb er misschien nog een oplossing voor jullie: Die mest van die stal waar ik altijd rij word (volgens mij gratis) door een championqueekbedrijf opgehaalt. Zal dit een oplossing voor jullie zijn?

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:09

Probleem is dat champignontelers "verse mest" willen, d.w.z. mest die niet ouder is dan twee weken. Als je maar een paar paarden hebt, dan krijg je een grote vrachtwagen niet vol in die twee weken.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:14

Mestafvoer is inderdaad een groot probleem, zelf heb ik 3,5 hectare land en de mesthoop laat ik minimaal een half jaar inbroeien. wel telkens optassen zegmaar. De hoop composteerd dan beter. De tototale hoeveelheid valt dan best mee. Buren (maisvelden) willen de paardemest graag in het najaar hebben (welliswaar ca 400,00 euro kosten voor loonwerker) Zelf krijg ik dan koeienmest voor over mijn land. Beide blij met de mest van de buren.