Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Antoontje schreef:Wie heeft ervaring met rubber vloeren in de stal?
Ik, ik gebruik ze en ik verkoop ze ook.
Ons paard is erg gevoelig voor stof in de stal. Zou zo'n stalmat helpen, bespaard het ook op strooisel en de hoeveelheid mest?
Mijn paard heeft chronische bronchites en daarom heb ik besloten hem op vlas te zetten. Om kosten te sparen in de vlas, heb ik er rubberen draintegels onder liggen.
Vind het paard het prettig?
Of het prettiger vind, weet ik niet precies. Maar ik kan wel zien wat het paard doet. Die van mij schraapte heel veel met eten en dat is nu minder geworden, omdat het geluid van het schrapen er niet meer is. Als je met je voeten op de tegel drukt, dan merk je dat het veert en het voelt ook niet koud aan.
En wat is beter een rubber vloer of doorlatende matten, en wat doe je dan met de urine?
Je kan het best een doorlatende vloer (tegels, ivm schoonmaken) hebben, omdat dit het schoonst blijft. Eéns per jaar de tegels eruit, goed afspuiten en weer terug leggen.
Als de vloer een beetje afloopt, dan loopt de urine weg.
Blijft het goed liggen, of krabben ze het toch overhoop?
De tegels kun je op maat snijden (met decoupeerzaag of handzaag) en dan leg je alles klem tussen de wanden. Ik heb een 2 stallen met 2 houten en twee stenen wanden en het ligt prima. Oók na het schoonmaken.
Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden.