Rubber vloeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miepp

Rubber vloeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 09:39

Wie heeft ervaring met rubber vloeren in de stal?
Ons paard is erg gevoelig voor stof in de stal. Zou zo'n stalmat helpen, bespaard het ook op strooisel en de hoeveelheid mest?
Vind het paard het prettig? En wat is beter een rubber vloer of doorlatende matten, en wat doe je dan met de urine?
Blijft het goed liggen, of krabben ze het toch overhoop?

Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden.

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 13:29

Een dinnetje van mij heeft dat met dr schimmel.
Brazilla is ook allergish voor stof! Ik zal dr ff vragen.
Ze is dr iig erg blij mee!

Imker

Re: Rubber vloeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 13:56

Antoontje schreef:
Wie heeft ervaring met rubber vloeren in de stal?
Ik, ik gebruik ze en ik verkoop ze ook.

Ons paard is erg gevoelig voor stof in de stal. Zou zo'n stalmat helpen, bespaard het ook op strooisel en de hoeveelheid mest?
Mijn paard heeft chronische bronchites en daarom heb ik besloten hem op vlas te zetten. Om kosten te sparen in de vlas, heb ik er rubberen draintegels onder liggen.

Vind het paard het prettig?
Of het prettiger vind, weet ik niet precies. Maar ik kan wel zien wat het paard doet. Die van mij schraapte heel veel met eten en dat is nu minder geworden, omdat het geluid van het schrapen er niet meer is. Als je met je voeten op de tegel drukt, dan merk je dat het veert en het voelt ook niet koud aan.

En wat is beter een rubber vloer of doorlatende matten, en wat doe je dan met de urine?
Je kan het best een doorlatende vloer (tegels, ivm schoonmaken) hebben, omdat dit het schoonst blijft. Eéns per jaar de tegels eruit, goed afspuiten en weer terug leggen.
Als de vloer een beetje afloopt, dan loopt de urine weg.

Blijft het goed liggen, of krabben ze het toch overhoop?
De tegels kun je op maat snijden (met decoupeerzaag of handzaag) en dan leg je alles klem tussen de wanden. Ik heb een 2 stallen met 2 houten en twee stenen wanden en het ligt prima. Oók na het schoonmaken.

Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 22:29

nog meer mensen ervaring met deze rubberstalvloeren?

want waar gaat de urine dan heen, moet je daar een put(je) voor hebben ofzo?

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 17:54

ben ook wel benieuwd naar ervaringen hiermee.
ivm. wat longproblemen staat mijn paard op vlas. ik denk wel eens over tegels daaronder.
maar: wat ben je ongeveer kwijt? en volgens mij loopt mijn stalvloer niet af; kan het dan ook?

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 18:03

ik sta in een uitloop stal en in de voorstal heb ik rubberen tegels liggen (tegels die water doorlaten) ik heb ze dan niet genomen omdat mijn paard longproblemen heeft maar voor in de winter met vorst enzo zodat de grond niet glad is. het werkt goed en ben er tevreden over. een vriendin van mij heeft ze ook in haar stal liggen (ook binnen) en het schijnt goed te helpen, ze bespaard veel vlas. en of paarden het prettig vinden....ik heb geen idee volgensmij merken ze geen verschil.

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 18:09

Wij hebben een rubberen vloer in de stallen liggen, onze ponys weten niet beter. De vloer loopt iets af naar een putje en zodoende kan de (meeste) urine vanzelf weglopen. Je mestplaat is minder snel vol en je kan de stallen lekker schoon houden.