Afrastering op accu, wie heeft dit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shemar

Afrastering op accu, wie heeft dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 22:21

Aangezien Django vandaag alweer in de sloot lag doordat hij het leuk vond om dwars door m'n schrikdraad heen te gaan en m'n man hem helemaal spuugzat is....

Moet ik een ander afrasteringsapparaat kopen die sterker is. We willen een apparaat op een accu aansluiten geen autoaccu want dat werkt ook niet echt.

Wie heeft stroom via een accu en hoe bevalt dit? En wat voor accu gebruiken jullie?

Tieme

Re: Afrastering op accu, wie heeft dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 15:07

Ik heb m'n schrikapperaat op een gewone autoaccu gehad. dit ging super. ik kan met de mijne kiezen of ik er gewoon losse batterijen in doe of dat ik hem aansluit op grote batterij/accu. de kleine batterijen gaven te zwakke stroom. de accu gaf pas echt goede tikken. voordeel van de accu is dat je hem gewoon kan opladen met een acculader. ik had de accu in een emmer met deksel staan naast het schrikapperaat.

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 18:26

trekkeraccu, houd het heeeeel lang vol.... nooit problemen mee gehad..

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 19:30

Wij hebben ook een accu-apparaat met een flinke accu daar op aangesloten die je niet vaak hoeft op te laden. Wel heb ik er een speciaal metertje bij gekocht waarmee je kan meten of er genoeg stroom op de draad staat.

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 20:49

Ik heb een Gallagher (?) B 50 meen ik op een grote vierkante batterij.
Makkelijk mee te nemen en over te plaatsen, bevalt supergoed!

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 12:03

wij hebben de afrastering ook onder "stroom"staan met een weide accu, gaat prima een auto accu is te klein wat voltage betreft en is ook zo leeg. ik wissel 1x per 3 weken de accu, het gaat hier om een stuk wei van anderhalf hectare

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 12:32

bruine schreef:
wij hebben de afrastering ook onder "stroom"staan met een weide accu, gaat prima een auto accu is te klein wat voltage betreft en is ook zo leeg. ik wissel 1x per 3 weken de accu, het gaat hier om een stuk wei van anderhalf hectare

Wat voor accu is dit dan, echt zo'n speciale voor afrastering?

Ik heb gelezen dat een recreatie-accu goed werkt, die hebben ook handvaten eraan om ze te dragen.
Worden veel gebruikt in campers en boten.

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 14:46

wij hebben 2 accu's van gallagher, er zitten iid handvaten aan, ze waren niet goedkoop, wij hebben ons laten voorlichten bij een winkel annex loonbedrijf. misschien zou je gallagher eens moeten bellen en informatie vragen. ik denk dat deze accu's ook geschikt zijn voor boot of camper. ook een goede acculader is belangrijk en af en toe de accu bijvullen met gedestileerd water.

kris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 23:03

shemar schreef:
bruine schreef:

Wat voor accu is dit dan, echt zo'n speciale voor afrastering?

Ik heb gelezen dat een recreatie-accu goed werkt, die hebben ook handvaten eraan om ze te dragen.
Worden veel gebruikt in campers en boten.

Deze camperaccu's zouden inderdaad geschikter zijn dan een auto-accu. Deze zijn gemaakt om een constante stroom te geven, terwijl een autoaccu is voorzien om een hoge startspanning te leveren.
Zelf heb ik een Gallagher B150 op een gewone autoaccu. Ik doe er op spaarstand gemakkelijk 6 weken mee alvorens ik ze terug op moet laden. Veeel goedkoper dan batterijen kopen en de spanning is hetzelfde als een autoaccu (respectievelijk 2x6V en 12V)