Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Nee haha. Denk toch dat je maar gewoon moet blijven mesten.
( anders misschien maar inruilen tegen 2 zindelijke honden
?)
. Zo is bij ons wel elk paard verschillend met zijn "stalmanieren". Die van mij, houdt haar stal vrij redelijk mooi, maar heeft er wel al eens het handje aan om in haar drink- en/of voerbak te mesten. Gewoon dus een kwestie van dagelijks een paar keer haar drink en voerbak te controleren.
Ik wil geen honden.
Die beesten hoef ik niet... wil liever mijn paard en pony houden.

porscherider schreef:Kattebak is te klein... passen ze niet in.Ik wil geen honden.
Die beesten hoef ik niet... wil liever mijn paard en pony houden.
Ik ben het met je eens dat het ene paard schoner is dan het andere... maar ik heb het A. niet aan tijd om elke dag te mesten en B. vertik ik het ook om elke dag die stal leeg te halen. Weet je wel hoeveel stro er in zo'n stal gaat? Als ik wil dat ze geen leggers, piephakken en open plekken krijgen, ben ik dagelijks bijna 2 pakken stro kwijt... no thanks.
Ze worden elke avond opgestrooid met een paar plakken stro en soms wat oud hooi er doorheen. Als ik er elke dag helemaal nieuw stro in ga leggen, vreten ze zich te barsten aan dat schone stro.
Als ik de stal heb leeggehaald, laat ik altijd wat oude mest en wat stro liggen, om aan te geven waar ze moeten mesten en plassen, die tip heb ik gekregen van een oud-klasgenootje die haar paard daarmee wél zindelijk kreeg in de zin van op dezelfde plaats alles doen. En aangezien je paarden vanalles kunt leren, vind ik ook dat ze wel kunnen leren om alles op dezelfde plaats te doen. Overigens lukt dat redelijk... ze mesten nu vlak voor de bult met oude mest in de stal... maar nu ze nog zover krijgen dat ze er ook gaan plassen.
Meer mensen ideeën??
Ik zal even kijken of ik die Bit nog heb liggen. Ik zet het vanavond wel even hier neer. Succes alvast!
ze lopen er samen dan nog eens flink doorheen, de hele achterste helft van de stal kan ik dagelijks leeghalen. _Diesel schreef:Wij hebben ook een pony en een shetlander samen in 1 stal staan, en inderdaad; ze maken er een potje vanze lopen er samen dan nog eens flink doorheen, de hele achterste helft van de stal kan ik dagelijks leeghalen.
Ik strooi tegenwoordig gewoon iets minder dik op, 4 tot 5 kleine plakjes stro gaan er dagelijks in, en ik haal er 1,5 kruiwagen uit per dag. Ze krijgen wel erg veel hooi zodat ze niet aan het stro hoeven te beginnen, en staan overdag een uur of 5, soms meer soms minder, buiten.
Ik weet niet hoe je ze zindelijk kan maken, maar misschien gewoon een tip niet achterlijk veel stro te gebruiken onder het motto van 'op is op'?