IS het wel handig, een pony??????!!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Margoooo

IS het wel handig, een pony??????!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 14:56

Hallo best mensen,

Ik heb de mogelijkheid een pony te stallen voor 150 (winter) en 75 (zomer) in de maand.

Maar; is het wel handig?????

Ik ga volgend jaar VWO doen en daarna misschien wel studeren, dus of ik er wel tijd voor heb.....

En een pony is ook erg prijzig.....

(Stalling, dierenarts, hoefsmid...)

Dus wat is jullie mening??????

kimmie101Jarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:00

Hmm hier zijn ten eerste al 100000 topics over
Maar goed, je zult eerst moeten berekenen of jij en je ouders elke maand al dat geld op kunnen brengen.
Als je dat kunt moet je inderdaad kijken hoe je met je tijd zit, mocht je te weinig tijd hebben, kun je altijd nog denken aan een bijrijder, of samen met iemand de pony delen (dit zou niet mijn keuze zijn, denk aan ruzie enz).
Nouja als het doorgaat veel plezier

Hetja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:02

klinkt misschien stom, maar omdat je dit al overweegt vermoed ik dat een eigen pony niets voor jou is, nu in ieder geval, misschien na je studie... Misschien eerst een pony leasen (met optie tot koop) zodat je weet wat het inhoud financieel en qua tijd, dan het je dat in ieder geval ervaren en kun je iets makkelijker een keus maken?

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:02

VWO duurt altijd nog 6 jaar, dus kan je nog 6 jaar genieten van je pony. Ik heb zelf ook VWO gedaan, en al die tijd makkelijk tijd kunnen maken voor de paarden.
Geld kan ik weinig over zeggen, maar bedenk wel dat een paard duur is, en er onverwachte (hoge) kosten bij kunnen komen.

Fantast

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:04

Het is een redelijke prijs, ik doe zelf een MBO opleiding en kan het tot nu toe goed combineren met school. Als ik een toetsweek heb dan rijd ik alleen in het weekend en ben ik door de week fanatiek met school bezig. Normaal probeer ik toch om de dag te rijden. Ik denk dat het met VWO ok moet lukken je moet plannen, maar hebt ook een stukje ontspanning. Wat betreft de kosten dat betaal ik allemaal zelf, DA heb ik e gelukkig niet vaak bij alleen voor de jaarlijkse enting en de hoefsmid kost mij 25euro ik laat haar om de 10 weken bekappen. Ook stalling betaal ik zelf. Daar staat wel tegenover (nu ik ook autorijlessen heb) dat ik bijna niet op stap ga en de dure merkkleding laat liggen.

Clauwtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:05

Ik zou er eerst maar even over denken of je het wel redbaar is,met je VWO gaat het wel lukken,maar als je gaat studeren word het toch wel lastig.Maar je kunt sowieso nu nog lekker die 6 jaar van die pony kunt genieten,kun je altijd over die 6 jaar nog kijken,wat je dan gaat doen en hoe je het verder gaat afhandelen.

Sisco4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:06

misschien als je graag een pony wilt en je heb genoeg ervaring: koop een 3 jarige. Leidt hem zo veel mogelijk op+wedstrijd ervaring en verkoop hem daarna weer.

EN JA: ik ga nu bokt over me heen krijgen maar dit doen handelaren ook en die doen het voor het geld en daar gaat het er veel harder aantoe... Ik bedoel, zo kan je een paard leren doe je zelf ervaring op en kan je later na je studie weer eens kijken of het nou zo beviel dat je defenitief een paard koopt

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:09

Clauwtje schreef:
Ik zou er eerst maar even over denken of je het wel redbaar is,met je VWO gaat het wel lukken,maar als je gaat studeren word het toch wel lastig.Maar je kunt sowieso nu nog lekker die 6 jaar van die pony kunt genieten,kun je altijd over die 6 jaar nog kijken,wat je dan gaat doen en hoe je het verder gaat afhandelen.

Het hangt er natuurlijk ook vanaf waar je gaat studeren, en wat je gaat studeren. De ene studie heeft veel meer contacturen dan de andere, en als je thuis kan blijven wonen is het ook eenvoudiger.

Margoooo

Re: IS het wel handig, een pony??????!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 16:44

diegene die een pony/paard heeft:

Kun je het allemaal redden (denk aan geld) of is het echt moeilijk om alles te betalen????

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 17:07

Ben het helemaal met Gjilke eens Lachen

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 17:16

Met vwo is het makkelijk te redden hoor. Ja Er zijn hier zat bokkers (waaronder ik Bloos) die (meer dan) 1 pony/paard per dag te doen hebben. Knipoog
Qua geld.. Mn ouders betalen alles. Bloos Tong uitsteken

winnertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 11:55

ik ben het ook met Gjilke eens

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 12:58

Sisco4life schreef:
misschien als je graag een pony wilt en je heb genoeg ervaring: koop een 3 jarige. Leidt hem zo veel mogelijk op+wedstrijd ervaring en verkoop hem daarna weer.

Als eerste eigen paard zou ik nooit een driejarige aanraden, veel te makkelijk verpest.

TS, het ligt eraan hoe jij in elkaar steekt. Kun je het betalen, ook als die stalling wegvalt en je moet naar een duurdere plek? Heb je het er voor over om alles opzij te schuiven? Een paard kost heel veel tijd en laat nauwelijks ruimte voor andere hobby's en bezigheden. Heb je na de aanschaf nog geld over voor noodgevallen? Staan je ouders achter de keuze en willen ze meehelpen als je krap zit of er gebeurt iets (paard ziek, tuig gestolen...)?

Twijfel je: zoek dan eerst een leuk verzorgpaard waar je zelf de volledige verantwoording voor hebt, of een leasepaard of bijrijdpaard waar je voor moet betalen en elke dag heen moet. Daarna kun je nog beslissen wat je doet.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 14:31

ik haal het met het geld en onderhoud er 2 paarden van. daarnaast werk k 1 dag in de week en doe ik een opleiding mbo erbij. en heb genoeg tijd voor mn paarden. soms en dagje wat minder dan is het snel mesten enz maar de dag erop krijgen ze weer alle aandacht. ook ben ik nog wel eens een paar dagen wegdan doet iemand anders voor mij de nodige dingen. ik red het wel. probeer anders een verzorgpony te zoeken. of een lease paard.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 19:16

Bedankt allemaal :D
Nu weet ik al wat meer *D
Ik heb nu een verzorgpony gevonden, nog niet helemaal, maar wel bijna 8-)
En dan vind ik het wel best!!!!! 8-)

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 21:43

De verozrgpony word miss verkocht, maar ben nu wat meer aan het informeren, er blijkt;
De stalling heeft/houdt in:
- s'zomers dag en nacht buiten, s'winters s'nachts binnen, overdag buiten
-word binnen/buiten gezet
-er word elke dag uitgemest
-Er word 3x per dag gevoerd
-Al het voer, behalve brok zit erbij in
- Een buitenbak met verlichting en springmateriaal
- een wasplaats met warm water
- een afgesloten zadelkamer
Is dit een goede prijs? (ik woon in Drenthe)

En, mijn ouders vinden het maar niets, maar ik ga ze gewoon overhalen! Haha!

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 21:45

Als je twijfelt niet doen!!

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 22:23

Niine schreef:
Als je twijfelt niet doen!!

Ja, eerst kijken hoe duur hoefsmid en dierenarts hier is, en dan eh.. ouders overleggen en DAN kijken af het ECHT allemaal kan en dan kopen?!