paardenbak (buitenbak) aanleggen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Irisj

paardenbak (buitenbak) aanleggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 12:58

Hallo,

Ik krijg binnenkort mijn eigen paardje, die komt bij mijn verzorgpaard te staan.

Nu is het probleem dat er geen bak is, we willen binnenkort een bak aanleggen, maar nu heb ik geen idee welke bedrijven dat kunnen doen enz.

Wij wilen graag gewoon een bak met zand er in, de maat van de bak is wel apart 25 bij 50 omheining enzovoort doen wij zelf, en is het eventueel handig als we er drainage in doen? want het is wel de bedoeling dat we er altijd in kunnnen rijden.

Dus het enigste is wat door een bedrijf moet gebeuren is dat de grond egaal moet worden gemaakt en er Evt. drainage in komt en het zand. Weet iemand miss de kosten hiervan?

Met de zoekmachine's kom ik niet veel verder..

Bedankt alvast, Groetjes Iris

selinepien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 13:35

wij hebben ook een buitenbak laten aanleggen en deze eerst helemaal laten uitgraven, drainage buizen met stenen onderin, daarop drainage matten en uiteindelijk een laag van ongeveer 25 cm zand overheen. tis ff een investering maar dan heb je wel ook wat. na 8 jaar is de bak nog altijd super en ik kan altijd rijden, nooit last van water.
je zou bij jou in de buurt eens kunnen informeren naar een grondtransport bedrijf!
succes!

Clauwtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:13

Drainage-bak is altijd handig.Misschien een keer googelen voor een bedrijf bij jou in de buurt?Het is wel erg prijzig,maar je hebt er dan ook wel veel plezier van.

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 16:08

Ga eens bij een loonbedrijf langs. Wij hebben hier de bak laten "omkeren". Dus modder er uit, 60 cm zand naar boven, modder erin, zand er in. Door de onderkant van de zandlaag loopt drainage. Verder hebben wij geultjes gegraven, van de bak naar de sloot. Hierdoor kan het overtollige water gemakkelijk weglopen. De bak is bijna altijd droog.

Irisj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 16:45

ok, dank je, maar ik zou niet weten wat voor een bedrijf ik in godsnaam moet vragen? en de kosten ? weet iemand dat ?

Jol1

Re: paardenbak (buitenbak) aanleggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 21:33

Gewoon een paar loonwerkers bellen (kijk even in het telefoonboek of de gouden gids) en vragen of ze vaker paardenbakken hebben aangelegd. Ik zou wel even navragen waar ze die bakken hebben aangelegd en of je ze mag bekijken.
Agterberg is niet de enige die goede bakken aanlegt en een loonwerker uit de buurt is vaak veel goedkoper.

silkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 08:52

Wij hebben het ook door een loonbedrijf laten doen, en gewoon de grond laten "omkeren". Hangt er een beetje vanaf hoe diep bij jullie het zand zit, maar is een veel goedkopere oplossing dan het inbrengen van zand. Omdat onze bak vrij hoog ligt, hebben we zelfs geen drainage aan hoeven leggen en hij is vrijwel altijd droog. Ik geloof dat we voor het omkeren en plaatsen van omheiningspalen (die kunnen ze er met de kraan zo in drukken, veel handiger dan zelf gaan klooien) zo'n 350 euro kwijt waren

Irisj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 18:38

ja, maar ik denk dat t bij ons nu wel de bedoeling is van drainage, we hebben namelijk leemgrond, en wij gaan zelf de omheining doen, (mijn vader heeft een eigen bedrijf) dus dat is voor ons veel goedkoper en dan word t ook mooier, maa bedankt voor de info

Irisj

Re: paardenbak (buitenbak) aanleggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 08:07

Zaterdag word onze bak aangelegd, wat we nu gaan doen is het omzetten, en de omheining doet muh pa:D kosten van alleen de bak zijn om en nabij de 4000 €..