Paard springt uit de wei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bergje

Paard springt uit de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 10:53

Hoi mensen,

Ik kom toch maar even hier informeren, ik heb nogal een vervelend probleempje. Mijn paard staat bij een stal waar ze dagelijks lekker in de wei gezet wordt. Ze staan met meer paarden naast elkaar (niet bij elkaar). Maar ze is nu al twee keer uit de wei gesprongen..... Gelukkig beide keren aan de andere kant op het gras geland en een mooi ruime sprong gemaakt (springpaard in de dop?), dus geen beschadigingen opgelopen. Ze doet het volgens mij als je met andere paarden langs komt lopen, daar wil ze dan achteraan. Maar het is natuurlijk niet te doen om met geen enkel paard langs te komen. Het is niet zo dat ze knettergek wordt en dan springt, ze gaat in een keurig net galopje op het hek af en maakt een prachtige sprong. Vervolgens loopt ze in een drafje verder. Ik ben ook bang dat ze nu "weet" dat ze het makkelijk haalt, het kan natuurlijk een keer flink fout gaan.

Maar hoe hoog zou een hek moeten zijn om dit te voorkomen? Moet ik dan in de richting van de 1.80 gaan denken? Tenminste als die mogelijkheid er is, dat weet ik nog niet. Ik kan namelijk geen andere oplossing bedenken..... het zou erg sneu zijn als mijn paard niet meer in de wei zou kunnen.

EvaSuzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 10:56

Misschien je paard gewoon bij een ander paard zetten? Ze wil duidelijk niet alleen zijn.

Samouray

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 11:01

Denk inderdaad dat EvaSuzanne gelijk heeft. Sam heeft het ook meerdere keren gedaan, toen ik met mijn andere paardje wegging. Normaal is hij liever lui dan moe, maar dan kan hij ineens perfect springen.

Bino_Pino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 11:50

ik denk ook idd een weidemaatje zoeken!

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 11:59

Schofthoogte is normaal wel genoeg, maar anders 20 cm hoger dan dat. En als dat niet werkt moet het zo hoog zijn dat ze haar hoofd er niet overheen kan doen.
Maar een weide-maatje lijkt me een leukere en makkelijkere oplossing

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:03

Mijn paard deed dit ook toen ik op een plekje stond waar hij niet bij een ander mocht staan.

We hebben het toen 140 hoog gemaakt, maar dat hielp niet.
toen 160
Dat hielp, alleen kroop hij er toen onder door (en ja er stond veel stroom op)
Dat opgelost, maar je zag hen duidelijk niet gelukkig zijn.

Ik heb 'm toen verplaatst naar een andere stal waar hij samen met een ander stond, dan blijft hij achter een metertje staan

Olympia96

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:07

180 hebben wij, en dat ís hoog genoeg.

Bambino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:07

Mijne springt over de draden staat nu met een ander paard maar als ze het zat is om bij dat paard te staan springt ze een paar weilanden veder ook bvanuit een keurig galopje en hup zonder moeite ziet er egt raar uit.

Alytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:08

ik heb ook zo'n paard Mijn paard springt alleen als ik hem ergens even alleen neerzet. die van mij staat eerst rustig te eten, draait zich om maakt een paar drafpassen en hop springt over het hek.
Ik zou je paard samen met een ander paard zetten, dan zal hij wel niet zo snel meer over het hek springen. Die van mij staat in een groep van 8, en daar blijft hij wel bij (tot eergister toen hij als een gek aan het rennen was en hij ineens voor het hek stond )
Het hek verhogen is voor mij niet echt een optie, en dan ben ik bang dat hij er toch nog overheen probeert te springen en het dan niet haalt...