hee hallo mijn paard is net geopereerd en heeft een week in de kliniek gestaan ook op boxrust daar stonden nog meer paarden op boxrust. ze moet vandaag weer naar huis omdat ze de box nodig hebben voor andere paarden. op de pensionstal waar ze staat gaan alle paarden het land op ze staat dus alleen binnen ( nog 1 week box rust) weten jullie nog leuke bezigheden voor mij paard op de box?? alvast bedankt
Mijn jaarling heeft ook langer binnen moeten staan dan de rest. Ik heb hem op een plekje gezet waar het meeste gebeurt (en het vooral met dit weer niet te warm wordt), zoals mensen die komen poetsen, langslopen etcetera, dan verveelt hij zich al veel minder.
Verder heb ik een bal (een die paard-proof is) in zijn voerbak gelegd, zodat hij langer over zijn eten doet, ik heb hooi besteld met weining voedingsstoffen, zodat hij er meer van kan krijgen en langer bezig is met eten. Verder heb ik een lick-it opgehangen (die hij mét snoep net zo geweldig vindt als zonder, raar beest) en heb geprobeerd er minstens twee keer per dag even heen te gaan, om te poetsen, een rondje te wandelen (in stap mocht dat wel, bij jou misschien niet), beetje afleiding verzorgen.
Wat Floortje_M zegt lijken me hele goede dingen, maar echte boxrust houdt in dat je ook niet mag stappen. Bij ons op stal is nu ook een paard, die moet een maand boxrust en absoluut zn stal niet uit. Maar het ligt eraan wat de DA gezegd heeft.
ze mag haar stal niet uit ivm wonden die moeten genezen bij een been is een hechitng uitgescheurd dat moet met rust genezen ik kom 2 x pd als het kan 3xpd likit hangt eral ze krijgt een heel brood daar is een tyd zoet mee met het uithollen hiervan