Opscheren - welke raden jullie me aan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Opscheren - welke raden jullie me aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 17:13

Mijn goede oude Moser is na een jaar of 8 toch echt wel aan zijn einde gekomen, het motortje is moe. Dus.. tijd voor een nieuwe!

Nu ben ik zo aan het twijfelen geslagen. Want die nieuwe dieren-opscheermachines zijn duur, en tondeuses verkoopt men tegenwoordig ook voor 10 euro bij Blokker.... wat is wijsheid?
Elk jaar een nieuwe voor een tientje kopen, of toch maar zo'n semi-professionele?

Mijn gebruik is: 2 paarden af en toe in de kootholtes, de oren en de manenkam wat bijscheren. Ik scheer de staarten nooit.
Het zijn zeer wakkere paarden, dus ik heb een sterke voorkeur voor draadloos. Ik zoek een opscheermachine, geen grote liscop oid, omdat die zo lomp zijn in het gebruik voor kootholtes enzo.

Vertel eens: wat voor scheermachine gebruiken jullie hiervoor? Nu hebben sommigen vast zo'n tientjes-ding - hoe bevalt dat? Komen die wel door de stugge maanharen achter de oren heen?
Is er toevallig ook iemand die zo'n deftige dure draadloze Moser (oid) gebruikt, en hoe bevalt dat?

Als het beter is om een 'echte' vee-tondeuse te kopen, dan trek ik de beurs hoor. Prijs is niet zo'n probleem. Maar als het voordeliger kan, dan weet ik dat natuurlijk graag - vandaar mijn vraag. Wie kan me helpen?

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 18:26

Ik heb zo'n tientjesding.
Om eens wat pluis onderaan de kaken weg te halen en een kroonrandje bij te werken is hij prima, maar een been opscheren red ik er écht niet mee Manen probeer ik niet eens.

ElskedZ

Re: Opscheren - welke raden jullie me aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 18:30

Ik kan je een Oster scheermachine aanraden, maar dan wel eentje met een kabel..

De draadloze zijn leuk, maar gaan toch minder lang mee, is de ervaring....

Het voordeel van de oster scheermachine is dat je er verschillende scheerkoppen qua dikte op kan zetten, waardoor je benen en oren en manen kunt scheren...

veel succes met het maken van je keuze.....

Tender

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 07:10

Ik heb jaren geleden een Thrive (8000AD) gekregen van mijn hubbie, en ik ben er nog altijd erg tevreden over

Het is geen heel erg bekend merk volgens mij en ik kan je helaas ook niet vertellen waar je ze nu (nog) zou kunnen kopen.

Hij kan draadloos of met snoer, net wat je zelf wilt.

Onze arabjes scheren we natuurlijk altijd de manenkam en verder af en toe een kootholte of een klein stukje been.

Ik heb thuis ook een tientjes-tondeuse (voor Dinand ), en toen laatst de accu van het opscheermachientje leeg was wilde ik die proberen, maar dat was geen succes die komt echt niet door de manenkam heen

XxXLienkeXxX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 10:07

ik heb altijd een goedkopen tondeuse gehad van de blokker een babyliss en dan draadloos

Ik heb friezen en scheer veel op
Hun neus, baard, oren, bij de pijpbenen, kootholtes
Hij word vaak geleend en kan ook een staart opscheren benen opscheren bij de manenkam lukt ook

Ik vind het enkel lastig dat de kop wat breed is dus met oren scheren is dat soms wat moeilijk maar als je het eenmaal gewend bent is het goed. Ik heb deze al een tijd meer als een jaar en doet het gewoon nog super!

Ik heb een keer een echte opscheer machinen van norton gekregen zag er super uit!
1 dag en hij was gehemelt lukte niet bij mijn friezen!

Ik heb wel hele mooie gezien van oster die ik wel zou willen maar dat kost aardig wat dus ben nog aan het twijfelen!
Succes met je beslissing