wie weet wat je allemaal nodig hebt om een weide te besproeien, wij doen het nu met 1 sproeier, dat gaat wel maar die moeten we iedere keer verzetten en nu willen we er meerdere aansluiten maar volgens mij kan onze pomp dat niet aan ofzo want de druk word dan een stuk minder en dan komt de waterstraal niet ver dus dat schiet ook niet op, ik heb zelf het idee dat we dan een zwaardere pomp moeten aanschaffen met meer vermogen/bar, ik heb verder nog niemand gevraagd maar ik dacht misschien weten wat bokkers hier antwoord op? dus iemand ervaring mee?
Ik moet minimaal 2 sproeiers op onze pomp zetten anders wordt de druk veel te hoog. Tegenwoordig heb je ook pompen waar je druk van kunt veranderen, weet niet of jullie zo eentje hebben.
Nee volgens mij gaat dat bij die van ons niet of ik moet niet goed gekeken hebben, het metertje staat op 2 bar, tenminste als dat klopt, ik weet niet hoeveel bar je moet hebben voor meerdere sproeiers?
friesiszwart
Wij hebben op onze pomp twee sproeiers staan, dit bevalt goed ja en inderdaad om de twee uur verzetten. Vind dit persoonlijk niet zo erg ik ga toch regelmatig even bij de paarden langs en verzet de sproeiers dan. Het voordeel van de paarden bij huis indien je er niet bij woont lijkt mij dit wel lastig.
wij beregenen op dit moment met vier sproeiers en een pomp met een capaciteit van ongeveer 40 m3/uur. belachelijk veel dus. er komt ook een partij water uit waar je akelig van wordt (en steenkoud ) dus dat gaat helemaal goed. wij hebben trouwens wel een gewone hele oude put en een zo mogelijk nog oudere pomp