Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. Heb er nooit echt last van gehad. debby_pam schreef:Heb eigenlijk nooit bijen gezien bij ons. Wel af en toe een verdwaalde wesp. Heb er nooit echt last van gehad.
Ik wou dat ik wist waar ze bij ons vandaan kwamen.
Sjoert schreef:Als ze verder niets doen, wat is dan het probleem?
Als je het mij vraagt, gaat het hier om een afgestoten darren-groep. Niks aan de hand dus
.
idje schreef:
Opzich is het ook geen probleem, behalve dat het me voor de jongens geen feest lijkt om hooi te eten met constant zoemende bijen rond je oren.
Zijn darren kleiner en donkerder dan werksters? Kan een darrengroep jaren overleven als groep of ontstaat er elk jaar een nieuwe groep?
En waar komen die dan vandaan, als er in de verre omtrek geen imkers met volken zijn en waarom zitten ze dan perse bij ons in de stal, jaarin jaaruit.
Kijk, dat houdt me bezig.

Sjoert schreef:
Hoe kun je 100% zeker weten dat er bij jullie in de omgeving geen bijenvolk zit? Volgens mij kan het namelijk altijd.
!)
)idje schreef:
Ik weet alleen zeker dat er bij ons in het poldertje en de poldertjes er omheen geen imkers zitten.
(Dit gebied is niet zo dicht bevolkt)
Een volk kan natuurlijk wel, al is het in een holle boom.
Bedankt in elk geval voor de informatie. Zou best kunnen van die darren, omdat noch de paarden, noch wij, noch de stalkatten ooit gestoken zijn en deze situatie bestaat al gauw een jaar of 10.

) beestjes. We gokken dat ze van de buren komen (die hebben een paar kasten bij huis)