Slof teugel of martingaal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marielle231

Berichten: 3220
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: zwolle

Slof teugel of martingaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-02 11:41

Wat is paard vriendelijker slof teugel of martingaal.
en kan je een pony van 17 jaar nog aan een slof teugel laten wennen?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 11:46

Het gaat er helemaal niet om wat paardvriendelijker is. Je hebt blijkbaar een rijkunstig probleem en daar zoek je een oplossing voor. Zoek eerst die oplossing, en bepaal aan de hand daarvan of e zo ja welke hulpteugel je zou gebruiken op welke manier.

Ga daar niet in je eentje mee klungelen, maar zorg voor goede begeleiding.

marielle231

Berichten: 3220
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-02 11:50

hoi
dit is voor mijn verzorg pony ik zij dus dat hij een martingaal nodig heeft omdat hij zijn hoofd zo omhoog gooit.
maar die eigenaar heeft dus ook contakt met een vrouw die al 20 jaar paarden fokt en die zegt dat ze een slofteugel nodig heeft dat is paard vriendelijker.

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 11:55

Ik houd niet van de slof teugel, daar moet je echt mee om kunnen gaan om er een beetje nut van te hebben...
helaas gaat het nog veel te vaak fout daarmee...zonde...

Wat dat aangaat zie ik liever een martingaal...de kans dat je daarmee je paard echt belemmerd is nog wel aanwezig maar veel kleiner dan met de slof...in dat opzicht is een martingaal veiliger.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 12:20

marielleaartsen schreef:
hoi
dit is voor mijn verzorg pony ik zij dus dat hij een martingaal nodig heeft omdat hij zijn hoofd zo omhoog gooit.
maar die eigenaar heeft dus ook contakt met een vrouw die al 20 jaar paarden fokt en die zegt dat ze een slofteugel nodig heeft dat is paard vriendelijker.

met een martengaal kun je minder verkeerd doen. Trouwens, noch een slof, noch een martengaal zijn hier van toepassing. De pony heeft niet zijn hoofd omhoog te gooien, en dat kun je met teugels of handen niet oplossen. Dat kan alleen maar met been. probeer zo snel mogelijk te merken dat hij zijn hoofd omhoog wil gooien en drijf hem aan, en als hij niet voldoende reageert, een schop verkopen.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 12:33

Inderdaad het is het probleem dat hij/zij niet voorwaarts is, als ie met zijn hoofd schud, met been komen, en/of een tik geven, en even zijn mond + tuig na laten kijken.

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 12:43

Slofteugel werkt alleen mits er een ervaren ruiter op zit en het paard ook voldoende voorwaarts gedreven word .de slof word veel te vaak door onervaren ruiters gebruikt Boos! waardoor ze nog meer in de problemen komen omdat het paard dan zich of gaat verzetten of hij loopt niet goed meer over zijn rug en dat soort problemen,dus alleen met slofteugel rijden als je er mee om kan gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 12:48

Citaat:
dus alleen met slofteugel rijden als je er mee om kan gaan!

Helemaal mee eens, alleen zijn er zoveel ruiters die denken dat ze er mee om kunnen gaan Verward Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 12:52

Aangezien veel ruiters denken er mee om te kunnen gaan, lijkt mij het verstandigste dat niemand er mee rijdt!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 12:54

2 zielen, 1 gedachte Haha!

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 12:55

Dat is opzich ook een goed idee maar ja krijg dat maar s voorelkaar!dat lukt je niet want er zijn zoveel figuren die er zich niks van aan trekken dat ze verkeerd met hun dier omgaan en als ze dan kritiek krijgen zijn ze direkt op hun teetjes getrapt!

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 12:58

Pipo schreef:
Aangezien veel ruiters denken er mee om te kunnen gaan, lijkt mij het verstandigste dat niemand er mee rijdt!!!


Laat iedereen dit in z'n oren knopen en laat de paarden in hun waarde!Zij moeten respect voor jou hebben maar jij nog meer voor hen!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 13:06

ik ben niet wars van de slof, zoals zovelen hier. Ik heb paddy ook met slof gereden. Omdat de rem niet werkte. kop in de lucht en HOUDOE! en dan kon ik helemaal niets. Met de slof trok ik dan haar kop omlaag en dan werkte de rem weer.
Overigens heb ik verder nooit bij een paard slof gebruikt. Ik heb ook de slof niet nodig om een paard nageeflijk te rijden.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 13:10

Desiree schreef:
ik ben niet wars van de slof, zoals zovelen hier. Ik heb paddy ook met slof gereden. Omdat de rem niet werkte. kop in de lucht en HOUDOE! en dan kon ik helemaal niets. Met de slof trok ik dan haar kop omlaag en dan werkte de rem weer.
Overigens heb ik verder nooit bij een paard slof gebruikt. Ik heb ook de slof niet nodig om een paard nageeflijk te rijden.


Oke desiree, uitzonderingen bevestigen de regel, jij hebt misschien de slof niet nodig om rond te rijden, maar het gros van de mensen??!!! Haha!

marielle231

Berichten: 3220
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-02 13:16

Ik ben ook niet van plan om met de slof te gaan rijden heb ik nog nooit gedaan.
weet dus niet hoe dat ding werkt
maar iedereen in iedergeval bedankt voor jullie reakties


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, pretty en 36 bezoekers