Mijn paardje heeft helaas een erg gevoelige huid. Ze heeft veel last van vliegen en dazen enzo en reageert hier erg allergisch op. Gelukkig heeft ze geen manenexzeem.
Heeft iemand tips welke verzorgingsproducten ik het beste kan gebruiken? (shampoo, conditioner, glanspray enzo).
Zat zelf te denken aan tea tree producten op natuurlijk basis, ook omdat die ontsmettend zijn en ook eningszins helpt tegen vliegen. iemand ervaring hiermee??
als je dier wel last heeft van vliegen enzo,maar ook een gevoelige huid, zou t dan een idee zijn om een vliegendeken erop te leggen??
dan hoef je niet te smeren met allerlei zalfjes enzo. verder is het denk ik vooral een kwestie van producten gebruiken waar zo min mogelijk parfum achtige dingen inzitten..
Ze heeft idd ook een vliegendeken op. Desondanks komen er door de kieren en gaten nog wel es vliegen doorheen. En af en toe moeten die deken ook wel es in de was en heeft ze hem in ieder geval een paar uur niet op. En als ik ga rijden heeft ze ook geen vliegendeken op.