help mok!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LadOyyPaard

help mok!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 10:59

hallo,!
mijn paard heefd elk jaar opnieuw weer mok.
ik wil wel gewoon haar sokjes blijven knippen want lang vind ik niet mooi...
maar wat is nou de beste oplossing als je paard dikke korsten heefd zitten ( mijnes heefd dat al )
hoe kan ik het het best weg laten gaan?
Groetjes elise

Sappos

Re: help mok!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 11:02

Zorgen voor een schone stal (dat wordt elke dag mesten) en schoonspuiten goed droogmaken en goed insmeren met mokzalf. Maar een schone stal werkt het beste...

Irisj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 11:40

Ik heb dit ook gehad, idd schone stal , maar dan ook echt Heel Goed schoon, elke avond wassen (de benen) evt met speciale shampoo en goed insmeren ja, maar het is wel raar dat het elke keer weer komt, probeer dit eens en helpt het niet omdat het steeds terug komt, zou ik toch even aan de dierenarts vragen of die je eventueel kan helpen..

Succes !

Alytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 11:40

er een zalfje voor halen bij de DA

Orchid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 11:43

Bij medisch is een centraal topic over mok. Staan heel veel tips en kun je ook vragen stellen. Bij mij hielp wassen met betadine shampoo en daarna insmeren met sudo-creme, koop je voor drie euro bij een drogist.. Wel goed droogmaken na het wassen!

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 12:14

Goed schoonmaken en wassen met betadine shampo. De korsten moet je er ook afhalen! Daarna insmeren met mozkalf.
Korstjes er wel afhalen omdat de zalf dan beter werkt. Anders moet het eerst door de korsten heen en werkt het minder goed.

De stal moet goed schoon zijn en als het even kan niet op de wei zetten als het gras nat is.

Normaal gesproken is de mok redelijk snel over.

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 12:18

Vooral niet de sokken om cosmetische redenen knippen (al helemaal niet als je paard vaak op het (natte) land staat) ...

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 13:17

Gewoon inderdaad even bij de DA een zalfje halen, ik heb ook een pony die in de winter (lichte) mok heeft. Ik moest om de dag spoelen met betadine shampoo en elke dag een zalfje smeren

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 15:54

Op medisch is er een centraal topic over mok