Hoe snel groeien tastharen weer aan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vonnie84

Hoe snel groeien tastharen weer aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 00:28

Ik heb mezelf al 100 keer voor m'n kop geslagen vanavond. Ik heb morgen wedstrijd en het leek me wel eens mooi als ik de tastharen bij z'n neus eraf haalde. Dus zo gezegd, zo gedaan.
Toen ik Rongo op stal zette, wilde hij z'n hooi niet eten en deed hij raar met z'n neus. Hij weet niet wat hij ermee aan moet.
Om een lang verhaal kort te maken, hoe snel groeien die haren weer een beetje aan?

a.u.b. geen verhalen over hoe hard ze die haren nodig hebben. Dat heb ik nu in levende lijve mogen ervaren. Een rotte, maar wijze les geleerd.

MMIDV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 08:29

Dat is een vervelende les, maar volgens mij groeien ze wel redelijk snel weer aan
Ik heb het ook een keer gedaan (op aanraden van iemand anders) en zo veel mooier vond ik het niet, en wat jij ook zegt het is niet beter....

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 09:26

Die zijn al snel weer aangegroeid hoor. Apart dat jouw paard zo reageert, ik scheer ze bij alle paarden en heb er nog nooit problemen mee gehad dat een paard zo reageerde.

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 11:45

Urielle schreef:
Die zijn al snel weer aangegroeid hoor. Apart dat jouw paard zo reageert, ik scheer ze bij alle paarden en heb er nog nooit problemen mee gehad dat een paard zo reageerde.

Nee, ik ook niet. Raar paard heb ik Hij is echt helemaal van de wap af en heeft verschrikkelijke jeuk.

Sylhouet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 12:17

Hoe kort heb je ze geknipt dan?
Ik laat altijd een klein stukje zitten, dan lijkt het ook al hartstikke netjes en is er toch nog iets van tasthaar over.

Bij mijn merrie groeien ze heel snel, ik denk dat ik ze elke maand wel moet knippen zo ongeveer.

Hoop dat ze bij die van jou ook zo snel groeien, succes !

Psydoxy

Re: Hoe snel groeien tastharen weer aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 20:39

haha Von, die rara Rongo ook. Met Tita's heb ik nooit geen last van. Ik scheer ze altijd helemaal af en daar reageerd ze gelukkig niet op.... dat zou er ook nog eens bij moeten komen Haha! Knipoog