verlatings angst??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kiki_Odin

verlatings angst??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 21:18

Ik heb sinds 21 juni een tinkerjaarling. Een vriendin van mij heeft op dezelfde datum ook een jaarling bij de zelfde fokkerij gekocht en de mannen staan nu dus samen gezellig op de wei en kunnen vanuit de stal elkaar zien.
Alleen is het probleem nu dat ik mijn Odin niet weg kan halen uit de stal als die andere tinker niet mee kan..Dit betekend dat ik dus altijd op die vriendin moet wachten tot zij ook eens komt om dan vervolgens samen de mannen buiten te zetten. Ook moet die andere tinker voorop lopen anders draait hij helemaal door en is hij niet meer te houden. Ze staan nu dag en nacht buiten en Odin gaat steeds meer zijn eigen weg in de wei dus het is al wat rustiger. Maar ik kan nog steed sniet Odin uit zijn stal halen en als eerste naar de wei brengen omdat de andere tinker dan gewoon probeerd over zijn staldeur heen te komen...Dit natuurlijk met een hoop risico's..Want stel je eens voor dat hij 1 been over de deur heen krijgt...??Dan raakt hij natuurlijk in paniek en breekt in het ergste geval zijn been..Maar wat nou als hij allebei zijn voorbenen over de stal deur heen krijgt en dus als het ware op de deur komt te hangen??De laatste keer beukte hij zo hard tegen zijn stal deur aan dat de deur gewoon opensloeg omdat hij de deurpost zeg maar gewoon mee duwde..Ik heb al voorgesteld aan die vriendin om wat aan zijn stal te doen, bijvoorbeeld;lhij heeft geen bovendeur om daar tralie werk op te doen..maar tot nu toe is er nog niks aan gedaan.Het is eigenlijk meer laksheid van hun kant denk ik..Ik snap dat ze nog moeten wennen aan de nieuwe situatie maar ik ben bang dat als we er nu niet al een beetje mee beginnen dat ze ook wel eens zonder elkaar staan dat het dalijk helemaal niet meer kan. Ik zit er nu ook aan te denken om hem deze zomer op een andere wei te zetten , maar ik wil mijn plekje wat ik nu heb niet opgeven...
Als iemand ideeen heeft of tips? Ze zijn van harte welkom!!
Groetjes Kiki & Odin

KarinvdM

Re: verlatings angst??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:01

Radio aan, topje hooi geven en gewoon gaan.
Hij moet er maar aan wennen.

Momenteel is een jong paard van ons naar een africhtingsstal. Er staan nu alleen een enter en mijn rijpaard bij ons thuis. Ik had ook verwacht dat het grote problemen zou geven als ik bij de enter weg zou gaan. Als ik ga, zet ik haar op stal, doe de radio aan, geef wat hooi en doe de buitendeuren dicht. Ze wordt vanzelf weer rustig en het gaat prima.