) op bokt. En deze keer met een dringende vraag.
Ik heb nu een pony die ik dit jaar 5 jaar heb en waar ik dus een hele goeie en hechte band mee heb.
Nu wil ik dus me vooral gaan richten op het prestatie en sport gedoe in de paarden en ik weet dat ik het met mijn pony niet heel ver kan gaan schoppen. Het is een D pony en ik ben bijna 18 dus dan moet ik met haar bij de paarden, kan wel, maar je word er door de jury wel vaker op aangekeken.
Ik heb er ook nog een paard bijn (nog niet beleerd) en daarmee ben ik dus ook van plan de wedstrijden in te gaan op hoger niveau.
Met mijn pony kan het ook benst wel wat worden in de wedstrijden want ze is een werkwillige pony maar dan bij de pony's dan heeft ze veel meer kansen. Bovendien ben ik bang dat als ik straks mijn andere paard heb beleerd at er dan weinig tijd overblijft voor mijn pony die toch ook veel aandacht opeist en dat ook zeker nodig heeft.
Ook bestaat er nog een kleine kans dat ik ooit te groot word voor haar, maar da's maar een heel klein kansje.
Maar zoals het zo lijkt zou ik haar wel kunnen houden, misschien nog een paar mooie veulens mee fokken oid. Maar nou kwam mijn vader met het aanbod dat als ik mijn pony verkocht ik het veulen van onze fries zou krijgen. Komt heel mooi uit want daar hoef ik de eerste 3 jaar nog niet veel mee uit te halen en zou ik dus alle tijd hebben voor mijn andere paard.
maar ik ben in 5 jaar tijd zo close met mijn pony geworden dat ik bang ben dat ik met geen paard of pony ooit weer zo'n band kan opbouwen.
Alleen als ik voor 500% zeker zou weten dat ze heel goed terecht kwam zou ik haar misschien verkopen en dan nog zou ik spijt hebben denk ik.
maar je kunt niet zo zeker weten of je pony goewd terecht komt, want de volgende eigenaren kunnen haar ook weer verkopen en eerste koop terug kopen is ook niks want dan hoef je je pony niet te verkopen maar waar brengen die mensen haar heen?? en zo kan ze wel weer 100x verkocht worden en dat wil ik dus ook niet. maar aan de andere kant heb ook best zin aan dat friese veulentje want dat is ook een heel mooi en lief beesje.
Dus ik weet echt niet meer wat ik nou moet doen en daarom wil ik graag jullie advies en meningen eens horen en of je misschien zelf ooit zo'n moeilijke keuze hebt moeten maken...

Friesje nou niet goed genoeg lopen dan wil je ze als je er serieus voor gaat ook verkopen om een goed wedstrijdpaard terug te kopen denk ik ...?