Ik maak vaker een buitenrit, alleen dan duurt die buitenrit dus gewoon langer dan ik verwacht, dus moet ik me haasten om op tijd thuis te komen. Dus moet ik me wat haasten met afzadelen, wat doen jullie dan als je haast hebt met afzadelen?
Ik haal eerst de hoofdstel eraf, halster aan en vastzetten. Daarna haal ik het zadel eraf en hang ik dat op op de plaats en leg ik het dekje en de singel in de kist. Dan ga ik met een zachte borstel over de plaatsen waar ze heeft gezweet (plaats van zadel enzo) en krab ik de hoeven uit. Daarna zet ik haar in de wei met water en geef haar een snoepje. Haast ik me terug naar stal en ruim de poetsspullen op, spoel ik bitje af en de hoofdstel ook in de kist en dan ben ik klaar.
Wat jullie, of zijn jullie wel altijd op tijd terug op stal.

xx Michelle
Eerst maak ik de singel wat losser en dan gaan we de stal in. Hoofdstel af, halster om en dan staat ze vast. Zadel en peesjes af, dekje op het rek hangen om te drogen. Beloning (handje biks) geven als ze braaf is geweest. Daarna hoefjes uitkrabben en eventueel afsponsen/ afspuiten. Dan gaat ze de wei weer op en ruim ik mijn zadel en spulletjes op.

Dan moest ik maar niet zo lang rijden.