Hoeveel geven jullie je paard krachtvoer op een dag? Ik ben namelijk een onderzoek aan het doen voor een opdracht van school ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
zeg even hoe groot je paard is, hoeveel kilo krachtvoer per dag, en of je een sportpaard hebt of een recreatiepaard.
mijn recreatiepaard is 1.65 en krijgt in de zomer 1/4 kilo brok. In de winter 1 kilo. Hij moet 6 keer per week minstens een uur aan het dressuur/springwerk.
Mijn 3 jarige paard van 1.48 krijgt in de zomer handje biks als ze op stal staat zodat ze niet vervelend wordt als de andere biks krijgen en we geven haar zelf nog 1/4 stimix met knoflook en zeewier. In de winter kreeg je 1 kilo per dag aan biks en kuil.
Silence
Mijn e-pony waarmee ik recreatief rijd, krijg 4x per dag een handje bix. Daarnaast krijgen ze kuil/voordroog en van mij krijgt hij na het rijden wat wortels en een beker kruidemuesli.
Ik heb een paard van 1.68m, ze krijgt 2 kg sportbrok per dag. Daarnaast staat ze van ong. 8-18 uur op het land en krijgt ze 's avonds nog kuil/hooi. Ik weet niet of ik haar als sport of recreatiepaard moet omschrijven: we rijden af en toe wedstrijd (in de B) maar trainen 5x per week ongeveer een uur, maak er maar wat van.
Ik heb een KWPN-paard van 174 Rijd elke dag dressuur, staat nu de hele dag buiten. Krijgt per dag 2 kilo biks en 3 kilo graan. Als we op wedstrijd zijn (ongeveer om de week) dan krijgt hij meusli op de trailer.