Mijn paard heeft momenteel met dit mooie weer verplichte boxrust. Helaas, is het niet anders. Op het topic viewtopic.php?f=13&t=592076 heb ik al een aantal interessante en leuke speeltjes gevonden.
Een probleem, mijn paard is bang voor plastic en alles dat wappert en beweegt. Daarnaast kijkt hij niet om naar zijn liksteen/stenen. Wat moet je dan? Wilgentakken is een optie, hooinet gevuld (heeft hij al), panty met tennisballen vind ik iets te gevaarlijk als ik er niet bij ben. Masseren, boekje lezen, stal mesten, radio op de achtergrond. Hoionet is 1/2x daags gevuld met kuil en af en toe wat verstopt lekkers. Hij krijg 3x daags of eigenlijk bijna onbeperkt kuil.
Ik strooi wat biks/snoepjes/wortels over de vloer rond (staat op snipppers).
Hij kan naar buiten kijken en staat in een vrij open box. Daardoor is het ruimtelijk effect ook groter. Er is overdag veel te doen op het erf en dus wat te zien. Een bal of e.d. kan ik niet neerleggen, want dan rolt deze automatisch naar de andere box toe (staan geen paarden, die staan buiten op het land 24/7). Af en toe staat er een paard naast - na de les om even te eten.
Hoe kan ik hem op een leuke manier deze tijd door laten brengen met zijn fobie
Heeft iemand nog leuke tips? Dé oplossing voor afleiding ben ik nog niet over uit. Hij kan wat kleine VD dingen en die probeert hij ook regelmatig uit. Zonder het gewenste resultaat vaak, maar toch.
Alvast dank.
Myke