vanaf dit jaar kan ik een hectare weide huren. Ideaal, want ik heb 2 hengstjes, 1 van 13 maanden en 1 van 11 maanden oud. Nu staan ze bij onze stal, waar ook een aantal merries staan en de hormonen gieren de kereltjes op dit moment door het lijf!
Beter dus dat er een apart stuk weide is waar ze eerdaags heen kunnen. Lekker de ruimte en gras, kunnen het sterke kerels worden. s Winters heb ik thuis (inloop)stallen en een (geelzand) paddock (36x14 meter) voor ze.
Volgend jaar komt de dan twenter (Fries) van m'n vriendin ook bij de weide op. Hij staat nu al elders in de opfok, dus dit jaar nog niet, maar volgend jaar wel.
Zelf heb ik een Tinkerhengstje en een kruising Tinker x ?? (iets warmbloedigs).
Nu zei er iemand tegen me...je kunt er volgend jaar nog wel 1 of 2 hengstjes bij zetten (wist nog iemand met 2 friese veulens, wat dan enters zijn).
Ik vraag me alleen sterk af of je dan wel genoeg gras hebt. Ze zullen er dan dag en nacht in staan, zo van maart/april t/m eind september/oktober.
Kan iemand mij vertellen wat haalbaar is op een hectare weide, de hoeveelheid jonge paarden die daar dag en nacht op kunnen staan (zonder bijvoeren van hooi!!!)????
Alvast heel erg bedankt!