Hoeveel pakjes hooi kunnen er ongeveer van 1 hectare?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ziolette

Hoeveel pakjes hooi kunnen er ongeveer van 1 hectare?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 18:51

Vrienden van ons hebben stallen aan huis + weiland, nu hebben ze de mogelijkheid om er een paar hectare weiland bij te pachten en ze willen daar eventueel wat van gebruiken als hooiland voor eigen voorziening. Ze vroeg aan mij hoeveel wij vroeger (bij de boer waar we stonden) van het land haalden. Gemiddeld zo'n 400 pakken per land, maar ik heb geen flauw idee meer hoeveel hectare dat land groot was waar het vanaf kwam.

Heeft iemand enig idee hoeveel pakjes hooi (geen kuil) er gemiddeld van een hectare goed grasland zou kunnen komen?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Hoeveel pakjes hooi kunnen er ongeveer van 1 hectare?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 07:36

Ligt aan de grootte van de pakken hooi, de lengte van de grasstengels en de dichtheid van het gras. Kun je zo niks van zeggen. Van de ene wei haal je eens zo veel af als van de andere wei, die net zo groot is.

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 16:07

volgens mij normaal 200 pakken als je een goede volle wei hebt met lang gras...

cijsalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 17:06

Ik denk ook ongeveer 150-200 pakken, als je naar de verhoudingen van ons hooiland kijkt...

Anoniem

Re: Hoeveel pakjes hooi kunnen er ongeveer van 1 hectare?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 17:18

Neonlight schreef:
Ligt aan de grootte van de pakken hooi, de lengte van de grasstengels en de dichtheid van het gras. Kun je zo niks van zeggen. Van de ene wei haal je eens zo veel af als van de andere wei, die net zo groot is.

Het meeste kloppende andwoord wat je maar kan krijgen!