kwaliteit afrastering; verschil?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kris_

kwaliteit afrastering; verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 17:55

Ik ga mijn lint vernieuwen. Heeft er iemand ervaring met kwaliteitsverschil tussen de verschillende merken? Een 20mm kost bij sommige merken 20€, bij andere 40€... Welk merk ging bij jullie langst mee?

boeflover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 23:11

je moet kijken hoeveel ijzerdraad erin verwerkt zit, hoe meer draad erin zit, hoe beter de draad geleid.

tienus63

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 23:21

Callagher is en blijft een van de betere en duurzamere merken. Helaas ook duurder, maar het betaalt zich terug in de levensduur.
Lint is eigenlijk ook nog niet het duurste van de afrastering, de lintgeleiders en hoekelementen etc. maken het duur.

Goedkoop is duurkoop wat lint betreft. Dus ga in ieder geval voor een merk, Gallagher, Horizont e.d.

Dinopino

Re: kwaliteit afrastering; verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 09:57

Kijk inderdaad beter naar wat duurdere merken. Ik kon goedkoop lint naar een jaar al weer weggooien om dat het verroest was. Was lint van euroguard of zoiets.. Wel zou ik er op letten dat het lint makkelijk breekt. Paarden kunnen met rollen en jagen makkelijk in een omheining komen. Wanneer die dan niet breekt en er staat ook nog stroom op is het leed meestal erger dan wanneer er een paard doorheen breekt. Hetzij je zit aan een drukke weg.

BasiNami

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:37

kris_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 15:13

@BasiNami, bedankt voor de verwijzing, ik had dat topic ook al gezien maar dit gaat niet over de kwaliteit van, lint maar over de soort afrastering dwz lint, koord of draad. Ik heb altijd lint gebruikt en wil niets anders. Mijn vraag was naar de verschillen in de kwaliteit lint, wat een heel andere vraag is.