werken vliegenfranjes ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

imd

werken vliegenfranjes ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 20:10

Vraagje:

Is zo'n vliegenfranjemaskerding wel handig? Men zegt dat paard er meer last van heeft dan dat het 'm helpt..

Omdat mijn pony bij zijn ogen vaak veel vliegen heeft, wil ik er misschien ook een aanschaffen, vandaar de vraag.

Niet over maskers, maar over franjes

_sjors_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:12

Het ligt eraan hoe lang je hem daarmee om wil laten staan. Mijn ervaring is dat paarden er vaak jeuk van krijgen als ze hem te lang om hebben en dan die dingen kapotschuren.

Anoniem

Re: werken vliegenfranjes ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:15

Op de manege staat ook een paard die zo'n franjeding heeft. Hij heeft 'm in de wei de hele dag om en heeft geen jeuk van die franjes. Of het echt werkt weet ik niet!

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:17

Bij mijn paardje werkt het prima. Eerder had hij vaak traanogen door de vliegen, sinds hij een vliegending om heeft, heeft ie nergens meer last van.

Tancreda4

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:27

Ik stuur er al jaren mijn paardjes mee het land in.
Natuurlijk kan het onder het halster en frontriempje wat gaan zweten, waar de jeuk vandaan komt. Maar ligt er ook aan HOELANG het paard het halster enzo om heeft. Die van mijn komen elke nacht gewoon naar binnen en staan dus niet dag en nacht er mee om.

Ik heb er zelf nooit problemen mee gehad. Ze hebben er geen last van. Zonder de franjes staan ze anders ook met halster in het land, dus maakt het niet zo veel verschil. In het begin is het misschien even een 'huh, wat is dat' reactie van het paard, maar nooit verdere problemen mee gehad. Wel dat ze soms werden afgeschuurd tijdens het rollen. Ik hb altijd met klittenband gehad.

imd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 23:05

Ik denk dat ik hem dan op zou doen op de 'vlieg-risicovolste' momenten, maar bedankt vpoor de reacties!

heidiLOVER

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 06:46

Bij Pamba werkt het ook best

Liins

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 08:42

bij mijn vriendin ze paard werkt het niet zeg maar, die franjes liggen emt 5min op de grond dan heeft die ze er allemaal af , hoe wetne we neit

Mitnait

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 09:37

Flew schreef:
Bij mijn paardje werkt het prima. Eerder had hij vaak traanogen door de vliegen, sinds hij een vliegending om heeft, heeft ie nergens meer last van.

Hier het zelfde, het werkt super. Maar niet die met citronella eraan, die had binnen 5 min stuk

Tancreda4

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 09:41

Die met citronella lijkt me niet zo fijn... Dat spul zo dicht bij de ogen...
Mijn vorige merrie versleet overigens zo'n vliegending in korte tijd. De sliertjes eruit zal maar zeggen. Nu was dat ook een rol freak overigens Maar gingen er 3 per zomer door heen

Mjin huidige doet voor het tweede jaar met het dingetje

Karin_deB

Re: werken vliegenfranjes ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 10:38

Ik heb er eentje met franjes gehad bij mijn pony, werkte op zich wel, alleen gooie hij ze elke keer af.
Dus had toen een masker gekocht, en die bleef goed zitten en werkte beter dan franjes.

Alytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 11:54

Ik heb zo'n franjeding met halsriem voor mijn paard. hij heeft hem tot nu toe nog niet afgekregen. Het werkt ook erg goed Toen ik dat ding nog niet had zaten er echt tientallen vliegen rond zijn ogen, maar nu niet meer.
Mijn paard heeft hem gewoon dag en nacht om, en daar heb ik ook nog geen problemen mee gehad.

Mitnait

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 17:19

Ik heb de mijne vastgenaaid aan mijn halster

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 17:22

Ik heb er zo'n vliegending alleen met keelriem, omdat hij van zijn halster erge schuurplekker kreeg. werkt prima