Pony waarschijnlijk Hoefbevangen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_tico

Pony waarschijnlijk Hoefbevangen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 15:08

Heeej
Mijn pony is waarschijnlijk hoefbevangen het begon zo:
Zaterdag's heb ik altijd les en hij liep kreupel dus wij hem aan de longeerlijn gezet om goed te kijken maar nee, hij was echt kreupel..
Ik poetste hem wel elke dag en op een dag.. Dacht ik hij loopt njiet meer kreupel Ik Ging er donderdag met de les op liep ie dus wel kreupel Baas van de ponyclub gebelt om er naar te laten kijken zei zag ook niet op welk been hij kreupel was en me instructrice enzz.. ook niet. De hoefsmid kwam toevallig 's avonds dus even gevraagt of hij ook even naar tico kon kijken, dat deed hij Hij liet me er even mee stappen en draven op de harde grond en hij de hoefsmid zo het lijkt wel dat ie in de telgang loopt Dus nog een paar rondjes gedraaft met hem, en daarna de hoefsmid even naar zijn hoeven laten kijken hij keek zo op zo'n plekje( waar meestal hoefbevangenheid zit) en tico ging helemaal steigeren van de pijn, bij de zelfde voorvoet het zelfde, het is waarschijnlijk het begin van hoefbevangenheid! Hij is nu op dieet!
Nou ik laat er wel nog wat van horen
Groetjes,
xx Britt

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:40

Dan ben je er wel op tijd bij...komt vast goed dan. En als je twijfelt de DA nog even laten kijken.

Jol1

Re: Pony waarschijnlijk Hoefbevangen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:43

Ik controleer onze pony altijd bij de manenkam. Bij een gezonde pony moet dat soepel aanvoelen. Als het hard en stevig aanvoelt dan moet je oppassen met gras/voer.