Stalgekocht voor op wei, maar waar het zadel laten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Stalgekocht voor op wei, maar waar het zadel laten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 20:06

Nou wij blij, we krijgen eindelijk na lang gezeur van de gemeente een wei

Wij z'n blokschuurtje besteld van 3 bij 3 die aangepast word tot inloopstal, maarja dan hebben we een stal, een afgezette plaats voor het hooi en stro (met lint) maarja waar ga ik het zadel en hoofdstel laten....

Ik kwam al met het idee van een schuine kast bouwen (dmv een schuine plaat in een hoek van de stal zodat er plaats gekreert word in een hoek) van de stal zodat de paarden zich niet kunnen bezeren maar toch de spullen gestasht kunnen worden, maarja er is geen geld over voor hout ervoor.

(het is wel al lang van te voren geregeld dat mocht er wat gebeuren met de paarden dat mijn pa inspringt met geld, ja dat is me toch net ff iets belangrijker dan z'n stal, maargoed z'n blokhut is ook best duur)

alleen waar the hell laat ik mijn zadel....?
ik kan mijn zadel ook niet meenemen aangezien ik 15 ben, geen scooter heb en met de fiets 1,5km de bult op moet naar de peerdjes)

weet iemand een goedkope oplossing?

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 20:08

Een vriendin van mij fietste nog meer kilometers met d'r zadel over het stuur. Ik persoonlijk zou niet graag mijn zadel daar zo laten, gezien er zoveel zadels gestolen worden.

mexxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 20:10

Misschien een zadelkast, zelf maken. Zodat het mooi past.
in een hoek ofzo. wel een slot op doen!!

adnariM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 20:13

Zoals mexxje zegt, lijkt mij dit ook de beste oplossing. Zeker een slot, je weet het nooit!

Equidea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 20:17

mexxje schreef:
Misschien een zadelkast, zelf maken. Zodat het mooi past.
in een hoek ofzo. wel een slot op doen!!

Hoe zou ik dat willen doen dan? we hebben geen extra hout, en ik ben niet bepaald een "vakman" ik weet daarbij echt niks van hout, zelfs een simpele schroef in slaan kan ik niet goed.

Ik wil best creatief zijn maar hoe, welke matrialen en hoe plaatsen in de stal dat het niet gevaarlijk is voor de paarden?

Jol1

Re: Stalgekocht voor op wei, maar waar het zadel laten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 20:58

Het lijkt me niets om je zadel daar te laten. Ik ben bang dat hij zo gestolen wordt. Daarnaast zal het in natte jaargetijden best vochtig zijn en dat lijkt me ook niet prettig voor je spullen.
Misschien vind je het een raar idee, maar wat dacht je van zo'n karretje voor achter je fiets?

Caesar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 21:00

Ja, idd, net wat Jol1 zegt... waar ze normaal altijd van die kids indoen

dorothea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 21:01

Let wel op dat je zadel niet verzekerd is! Dit hoort namelijk bij je inboedel en je inboedel behoort.....thuis!!

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 21:16

Toch gewoon je zadel mee,
totdat je geld genoeg heb voor een kast, welke ik dan buiten de schuur zou zetten, 3 bij 3 is al zo klein. Zet deze op poten, en een goede vochtvreter erin...

Het is niet ideaal, maarja,

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 21:18

Karretje lijkt mij idd een zeer goede oplossing!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 21:20

Als je het bovenstaande idee opvolgt hang er dan zo'n zadelsteun in met een beveilinging (hoe noemen ze dat ook weer). De kans dat je zadel dan gestolen word is dan al weer kleiner.

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 21:26

Niet helemaal ideaal maar het wil wel. Grote fietstassen op je fiets
Zadel op je bagagedrager (waar dus die fietstas overheen zit en dan de zweetbladen elk aan één kant in de tas. Helemaal mooi is het als er dan aan de voorkant van je zadel een ringetje zit. Dan kun je hierdoor een touwtje doen en aan de stang van het zadel van je fiets vastmaken. Dan weet je helemaal zeker dat het er onder weg niet af kan vallen.

Je hebt dan helaas niet meer veel ruimte om het hoofdstel mee te nemen en een poetskist wordt dan ook moeilijk. Daarvoor dan misschien een mandje voor op je fiets maken.

Nadeel wanneer je niet naar de paarden gaat lijkt je fiets net een moeder boodschappenfiets.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 06:35

Wij fietsten vroeger drie kwartier naar de pony's met het zadel over het stuur. Het is even wennen maar het gaat prima hoor!

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 07:09

lindsey schreef:
Niet helemaal ideaal maar het wil wel. Grote fietstassen op je fiets
Zadel op je bagagedrager (waar dus die fietstas overheen zit en dan de zweetbladen elk aan één kant in de tas. Helemaal mooi is het als er dan aan de voorkant van je zadel een ringetje zit. Dan kun je hierdoor een touwtje doen en aan de stang van het zadel van je fiets vastmaken. Dan weet je helemaal zeker dat het er onder weg niet af kan vallen.

Je hebt dan helaas niet meer veel ruimte om het hoofdstel mee te nemen en een poetskist wordt dan ook moeilijk. Daarvoor dan misschien een mandje voor op je fiets maken.

Nadeel wanneer je niet naar de paarden gaat lijkt je fiets net een moeder boodschappenfiets.

Jawel, weekaanbieding bij de Action (vanaf 5 juni): Fietstassen
http://www.action.nl/pages/WeekofferPage.aspx
tis dat ie zo lelijk is

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 15:15

Die van die fietstas is echt slim zeg!

en qua weersgetijden maakt het niet zoveel uit omdat het een wintec kunstofzadel is.

Sies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 15:19

wou net zeggen: een kunstof zadel op de fiets is niet zo erg

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 15:25

Is het alleen een weiland, niet met een schuur, loods oid. in de buurt?
Wij huurden ook een weiland, maar naast dat weiland was een loods (van andere mensen/boeren). Daar mocht ik toen het zadel in een hoekje neerleggen, en mijn poetsspullen e.d.

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 18:32

bij ons zijn laatst zadels gejat . het word pas verzekerd als je het in een afgesloten ruimte in een kast hebt liggen .... dus ik zou toch een plekje in die hut van 3x3 maken . dat is goedkoper dan dat al je spul word weg gejat . Ik vraag me af of er nog een andere pony bij staat ? in zijn eentje is wel heel erg zielig .

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 12:02

Ze staan samen hoor.

het is een inloopstal met functie dat deze dichtkan bij echt enorm slecht weer.

Verder lopen ze lekker buiten in de wei waar we gister een plattegrond van gekregen hebben.

Voor 2 paarden meer dan een halfe hectare, 6390 M2

vind ik toch wel groot genoeg of heb ik het nou fout

Zijn bovendien D-pony's geen paarden van 1,80 ofzo

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 13:51

Ik heb ook een tijd gehad toen mijn pony 24/7 in een dorpje verderop in het weiland stond ik elke dag met alles op de fiets er heen ging, ging rijden en dan weer terug tsjah k kon mn spullen onmogelijk daarlaten ...
soms brachten mn ouders me met zadel etc en reed ik haar naar huis toe (als er slecht weer kwam of iets dergelijks )

lonnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 17:09

ik ga elke dag met mn zadel en al mn spullen op de fiets naar mn paard, beter even afzien dan je zadel weg lijkt me....

HippoLogic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 14:41

Je kunt ook zolang je nog geen geld hebt voor een kast zonder zadel rijden...

Curly85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 17:35

ik zou zeker je zadel niet onbewaakt achterlaten dat is vragen om ellende

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 17:43

Ik heb ook twee jaar lang mijn zadel thuis gehad en mijn paard ergens anders. Okee hoef dan maar een paar hondert meter te lopen maar goed.

Ik zou hem gewoon zolang thuis laten en elke keer mee op de fiets. Anders doe je er een zadelhoes over als het regent.

ramgad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 21:26

ik fietste ook een lange tijd met het zadel over mijn stuur:p maar dat werd ik na een tijdje beu dus liet ik dat toen gwn in een stalletje op de weide liggen, iedereen kon dat gewoon meenemen:p maar dat is nooit gebeurd, in een jaar lang, nooit gebeurd, das kunnen he?:p