Hoe schimmel wit houden zonder gebruik van water?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mitnait

Hoe schimmel wit houden zonder gebruik van water?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 10:57

Ik ben sinds kort verhuist naar een andere stal. Eerst waste ik mijn paard best vaak zodat ze wit bleef.( ze is niet helemaal wit, maar poepvlekken zie je erg goed ) Maar nu mag ik haar niet meer wassen, behalve als het warm is, anders wordt ze stijf. Nu begint ze geel uit te slaan, ik gebruik wel een blok, maar dat helpt niet super.

Hebben jullie tips?

JKiya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 11:11

Hoi! Ik heb altijd een schimmel verzorgt en we gebruikten voor zijn vieze plekken een middel dat Equilux heet. Dat is een snelreiniger die je erop moet spuiten, in poetsen en na het drogen even moet afpoetsen. Werkt redelijk, maar is best duur (10.65)

Afbeelding

Je kunt het kopen bij divoza.nl bij verzorging & onderhoud staat het onder het kopje 'shampoos en glans'. Ze hebben het ook bij veel ruitersportwinkels.

Ik zie dat ze bij divoza ook nog een schoonmaakspray hebben om witte aftekeningen schoon te maken, misschien kun je dat ook gebruiken op de vieze plekken. Het heet CDM canter coat whitener. Ik ken dat verder niet. Het kost 10,95.

Afbeelding

Mitnait

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 07:14

Niemand anders meer?

BlackWych

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 07:16

groene leem erop, laten drogen en eraf borstelen

Mitnait

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 07:31

Waar haal ik groene leem?

_Denies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 07:34

Hier het zelfde probleem, ik lees even mee

SonarRenee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 07:36

ik hou hem ook bij!!! ik was ook wel vaak maar in de kou kan da niet:S dus moet ik ook een oplossing

Mitnait

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 07:38

Gelukkig, ik ben niet de enige:-)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 07:39

Verwijs je ook naar de Equilux.
En zo'n poetsblokje, gemaakt voor puinsteen is ook ideaal. Als je een beetje de tijd neemt, krijg je al een hoop weg.
En ik heb wel eens gehoord dat je witte paarden met houtskool ook weer goed wit kunt krijgen [?]

SonarRenee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 07:40

jaah da klopt maar dan krijg je zelf zwarte handen:P

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 09:03

ik heb ook een schimmel...en heb het zelfde probleem. ik laar de vlekken lekker zitten en af en toe geef ik haar een wasbeurt of gebruikt reinigingsmiddel. Ik denkt niet dat mijn paard het lekker vind om schoon te zijn....dus laat ik haar lekker haar gang gaan.

sweetymii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 15:40

Heb laatst ook van iemand gehoord dat houtskool werkt bij schimmels,, handig voor als je witte paardje voor de wedstrijd nog een vlek op heeft gelopen beetje houtskool op de vieze plek wrijven,, beetje laten intrekken en dan met een zachte borstel afvegen,,

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 22:14

Ik heb eerlijk gezegd geen idee of het ook bij paarden werkt, want ik heb geen schimmel, maar bij witte honden werkt maizena ook heel goed. Dus wie weet is dat ook een optie?

Masada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 22:18

Oprtalj schreef:
Ik heb eerlijk gezegd geen idee of het ook bij paarden werkt, want ik heb geen schimmel, maar bij witte honden werkt maizena ook heel goed. Dus wie weet is dat ook een optie?

Moet je dit op de vlek smeren of anders??

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 22:25

Houtskool werkt idd best leuk, maar niet om een heel paard mee te doen (pff, wordt al moe bij de gedachte). Die blokjes zijn nl. vrij klein en op een gegeven moment geven ze niets meer af en moet je het blokje doorscheuren of een nieuwe pakken.

Poetsblokken helpen wel bij de ergste vlekken, maar ze worden er niet echt wit van.

Equilux werkt idd super. Maar het is ook een soort antiklit, dus niet goed te gebruiken bij de rug en buik (i.v.m. zadel).

Ik weet niet of iemand er ervaring mee heeft, maar hoe werkt Cowboy Magic Green Spot Remover? Want de Cowboy Magic Shampoo, Crèmespoeling en Shine vind ik echt zo geweldig. Maar ik heb zelf geen ervaring met de Green spot remover.

Citaat:
Cowboy Magic Green Spot Remover
Een bad in een fles! U heeft geen water meer nodig om die vieze gras en urinevlekken te verwijderen.
Dit product verwijderd vuil, vlekken, urine en opgedroogd zweet in een handomdraai.
Hoeft niet nagespoeld te worden, is anti statisch, geeft glans en een zijde zachte vacht.
De Cowboy Magic producten kunnen zowel voor paarden als voor mensen worden gebruikt.
Laatst bijgewerkt door Vonnie84 op 02-06-06 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 22:28

ik houd dit topic even ind e gaten...

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 22:31

poppekontje schreef:
Oprtalj schreef:

Moet je dit op de vlek smeren of anders??

Je mag het natuurlijk overal smeren, maar op de vlek lijkt me wel het handigst.
Maar zonder gekheid: ja, op de vlek smeren, in laten trekken en dan uitborstelen. Zo maak ik vuile hondenbaarden weer wit.

baudyh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 22:48

droog schampoo.spray je erop en met een doek maak je je paard dan zo schoon.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 08:14

Vonnie84 schreef:
Houtskool werkt idd best leuk, maar niet om een heel paard mee te doen (pff, wordt al moe bij de gedachte). Die blokjes zijn nl. vrij klein en op een gegeven moment geven ze niets meer af en moet je het blokje doorscheuren of een nieuwe pakken.

Poetsblokken helpen wel bij de ergste vlekken, maar ze worden er niet echt wit van.

Equilux werkt idd super. Maar het is ook een soort antiklit, dus niet goed te gebruiken bij de rug en buik (i.v.m. zadel).

Ik weet niet of iemand er ervaring mee heeft, maar hoe werkt Cowboy Magic Green Spot Remover? Want de Cowboy Magic Shampoo, Crèmespoeling en Shine vind ik echt zo geweldig. Maar ik heb zelf geen ervaring met de Green spot remover.

Citaat:
Cowboy Magic Green Spot Remover
Een bad in een fles! U heeft geen water meer nodig om die vieze gras en urinevlekken te verwijderen.
Dit product verwijderd vuil, vlekken, urine en opgedroogd zweet in een handomdraai.
Hoeft niet nagespoeld te worden, is anti statisch, geeft glans en een zijde zachte vacht.
De Cowboy Magic producten kunnen zowel voor paarden als voor mensen worden gebruikt.

Als je al zo'n goeie ervaringen hebt zou ik maar eens proberen
Ik had een hele tijd terug een topic gestart over Cowboy Magic,
waaruit positieve ervaringen kwamen uit het gebruik van de Green
Spot Remover!

Mitnait

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 08:16

Dus je mag equilux niet op de buik en rug doen?

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 10:44

Miirthe schreef:
Als je al zo'n goeie ervaringen hebt zou ik maar eens proberen
Ik had een hele tijd terug een topic gestart over Cowboy Magic,
waaruit positieve ervaringen kwamen uit het gebruik van de Green
Spot Remover!

Ik heb niet zo'n vieze schimmel en nog een volle bus met Equilux. Mocht de Equilux een keer opraken, dan ga ik idd voor de Cowboy Magic.

Mitnait schreef:
Dus je mag equilux niet op de buik en rug doen?

Het mag wel. Maar Equilux is ook antiklit, dus de vacht wordt er super glad van. Als je dat dus op de plek van je zadel gebruikt, gaat je zadel super schuiven.

Smystique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 10:47

goed topic

Heb ook een schimmel (nu nog heeel donker) en die ligt graag in de stal waar hij staat te piesen

Squawk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 10:51

SonarRenee schreef:
jaah da klopt maar dan krijg je zelf zwarte handen:P

handschoenen

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 10:51

Overigens doe ik elke dag de mest uit de stal halen en staat hij op vlas. Toen die van mij nog op stro stond, was hij elke dag kei smerig. Een goede, schone bodem in je stal is eigelijk het belangrijkste in de strijd om je schimmel wit te houden.

Squawk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 10:56

@ Vonnie84: Daar ben ik het helemaal mee eens!! Mijn schimmel stond eerst ook op stro en was mijn schimmel net zo'n zooitje als de stal! Ze werd niet voor niks strontbont genoemd ipv schimmel! Nu staat ze ook op vlas en ze zit niet meer iedere dag onder de mestvlekken