Stro of raspedie???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxmiszlizzxx

Stro of raspedie???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 10:05

Ik had eigenlijk een discussie met mijn moeder, over wat er beter is voor het paard, raspedie of stro? Zelf sta ik op raspedie, maar wilde eigenlijk aan 1kant overstappen op stro, omdat dat wat goedkoper is, maar mijn paard eet zijn stalbedek op, dus ik weet niet echt wat ik moet kiezen, ik spuit bij de raspedie er spul over heen zodat hij het niet eet, omdat hij er al een keer erg ziek van is geweest door het te eten.

ik hoop graag advies te horen
gr0etjessss !!!

LiZzyy !!

Mercedesss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 10:09

Ik heb mijn paarden op vlas staan en dat bevalt het beste. De stal zag er niet uit na een dag met stro, gewoon lekker veel hooi voeren, dan eet hij ook niet zo snel van het vlas.

Michelle099

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 10:49

Ik zou nooit iets in de stal gebruiken waarvan ik weet dat mijn paard ziek van wordt als hij het eet. Ook al gebruik ik stalpoeder ons paarden eten toch wel wat van hun stroiesel.

Jol1

Re: Stro of raspedie???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 12:36

Ik heb ook vlas, maar ik vind het niet helemaal ideaal. Bij een vies paard is de stal heel snel smerig. Ik heb nu een speciaal paardenmatras met daaromheen rubber matten. Ik gooi er een plakje stro over voor het knabbelen en achteraan een dunne laag vlas. Ik schep elke dag de hele stal leeg. Ik heb eerst het vlas volgens de gebruiksaanwijzig gebruikt, maar dat werkte bij mijn paard totaal niet. Binnen no-time was de hele stal vies en mestballen kon ik er nauwelijks uitvissen, omdat ze overal doorheen gebanjerd had en de mest helemaal verkruimeld was. Omdat ik een merrie heb, die als ze hengstig is overal staat te plassen, werd de boel nog eens extra vies.
Ik vind het frisser om elke dag de boel eruit te scheppen, vooral als het wat warmer weer wordt. De stallen staan vrij dicht bij ons huis, dus dan heb je ook geen stankoverlast.