wat wel/niet deugt aan amerikaans rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 13:23

Je kan tuigpaarden en rijpaarden nietmet elkaar vergelijken vooral omdat de halsinzet gewoon anders is. Tuigpaarden lopen met een hals EROP en zo hoord dat. Ieder paard id anders qua bouw en daardoor geschrikt voor een bepaald type werk. Door goed te trainen en rijden zal hij zijn rug wel gebruiken alleen WAT IS GOED TRAINEN ??

En idd Lot mijn paard staat de hele dag lekker op stal en s avonds moet jij een uurtje werken dat doet hij ook met plezier. Zolang hij zijn werke iedere dag nog met veel inzet doet heb ik geen problemen.

Verder Leuke discussie dit grappig om het te lezen hihi. MEEEER.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 13:24

Raja"]
[quote="Cassidy schreef:
Er worden hier inderdaad een heleboel dingen door elkaar gegooid. Niet alleen Americaans en Engels en Western, Saddleseat en wat dies meer zij, maar ook de gangen van een Saddlebred.

Een rack van een American Saddlebred is te vergelijken met de toelt bij IJlanders, geen zweefmoment en daardoor één soepele en glijdende beweging. Zit heerlijk, geen twijfel over mogelijk. De favoriete gang van de Plantation Walkers.

De Park Trot van American Saddlebreds is heel moeilijk uit te zitten, vergelijk het inderdaad met de draf van een tuiger. Hoge knieactie, ziet er spectaculair uit.

Ik denk dat Raja de rack bedoelt. Een park trot valt zeer moeilijk uit te zitten.


En weet je wat ze doen???
LICHTRIJDEN!!!
Ze zitten niet door op deze paarden! Lips are sealed
[/quote]

Ik denk dat je het blijven staan in de beugels bedoelt?
En ik heb een video gezien op de Equitana in Essen Maart vorig jaar van een wedstrijd in Amerika waar dus wel doorgezeten werd. De winnaar kwam in beeld met een ruiter die iedere stap zeker een meter de lucht in werd gegooid. Het commentaar onder die video was dan ook dat de gangen van het paard werden beoordeeld, en niet ruiter-paard combinatie. Misschien heeft iemand van jullie tijdens de laatste Equitana deze video ook gezien. Hij werd gedraaid bij de stand van de IJslanders en andere Gangenpaarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 13:35

Volgens mij moet je een tuigpaard juist heel goed heel rond kunnen rijde, juist vanege die enorme activiteit in het achterbeen. En als hij vervolgens losser in z'n lijf wordt zal zijn beweging voor de kar alleen maar verbeteren lijkt me.

Hoe je ook traint, uiteindelijk moet de beweging uit het lichaam zelf voortkomen. Op welke manier je dat lichaam nou in die optimale staat brengt is een tweede. Volgens mij geldt ook bij tuigpaarden de wet dat als je erg krom bezig bent je jezelf vanzelf wel een keer tegenkomt.

Ik heb niet veel meer gezien van saddlebreds dan een paar video's, en bij het bekijken van zowel ruiters als paarden kreeg ik spontaan een hernia. Het lijkt me voor beide niet prettig, maar de show, de lange wapperende manen etc. het is heel Amerikaans allemaal.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 13:40

En waarom oogt het niet prettig? Omdat die lui niet kunnen rijden. De eerste keer dat ik zo’n video zag dat ik werkelijk dat het een geintje was en dat iemand er voor het eerst was opgestapt.

Verder is een tuigpaard inderdaad heel anders gebouwd en heeft hij van ‘nature’ (fok daargelaten) meer de hals erop….maar toen ze dat fokten hadden ze ook een plaatje voor zich van een paard voor de wagen en niet met iemand op zijn rug!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 13:41

Cassidy schreef:
Ik denk dat je het blijven staan in de beugels bedoelt?
En ik heb een video gezien op de Equitana in Essen Maart vorig jaar van een wedstrijd in Amerika waar dus wel doorgezeten werd. De winnaar kwam in beeld met een ruiter die iedere stap zeker een meter de lucht in werd gegooid. Het commentaar onder die video was dan ook dat de gangen van het paard werden beoordeeld, en niet ruiter-paard combinatie. Misschien heeft iemand van jullie tijdens de laatste Equitana deze video ook gezien. Hij werd gedraaid bij de stand van de IJslanders en andere Gangenpaarden.


Ik denk idd ook staan want dat deed hij bij manno ook wat ik kon zien?? Denk ook niet dat manno het geaccpeteerd had dat echt zitten want hij was niet echt zadelmak.

Klopt zep je traint op zich op dezelfde manier paard moet los en soepel in zijn lichaam worden alleen een tuigpaard zet zijn hals anders erop dan een rijpaard. Dit maakt het ook zo moeilijk om zo´n paard in een dressuurring te rijden. Alhoewel het af en toe echt niet verkeerd is.
Jij hebt toen die ene bij ons gezien he ? half jaa geleden of zo ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 14:06

Het is natuurlijk ook niet voor niks dat een tuigpaard zijn hals makkelijker zo draagt dan een rijpaardtype. Dat wordt nu eenmaal graag gezien in het tuig, en juist weer niet onder het zadel. Je ziet ook wel tp gefokte paarden die onder het zadel bij onraad, onwinding of angst ook die hals erop gooien en dat heeft zo zijn nadelen bij het rijden, of dat nu in een dressuurring is of niet.

In de discussie over het aanrijden van saddlebreds kwam naar voren dat dat met de nodige hulpmiddelen gebeurt, daar werd op ingehaakt dat dat met de training van tuigpaarden ook zo gaat, springers maken er gebruik van en dressuurruiters dus ook. Daarom mijn eerdere bericht. Een discussie over de wijze van het aanleren van piaffe wil ik hier helemaal niet aangaan, maar weet wel dat de groten der aarde zich ook bedienen van bepaalde hulpmiddelen bij sommige paarden, het is dus niet voorbehouden aan tuigpaarden of saddlebreds.

Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 18:49

Esther schreef:
Ik vraag mij af wat het verschil is met engels rijden. Het enige verschil wat ik het kunnen ontdekken is dat zij met stemhulpen aanspoort i.p.v. met de benen, haar paard vlucht dan ook weg als ze haar been aanlegd. Nou ja en dat naar achter gaan zitten voor de tölt, tja dat hoef ik niet want dat knopje zit niet op mijn paard.
Ik denk dat ze het verkeerde aangeleerd heeft met het engelse rijden en nu de goede manier leert en het dan amerikaans rijden noemt. Ik gebruik geen zweep en sporen, zit niet in de mond te rukken van het paard, heb ook bijna geen druk voor, probeer met zo min mogelijk beenhulp zoveel mogelijk reactie te krijgen, en heb er al helemaal geen stang en trens inhangen. Of denk ik nu dat ik op de engelse manier rijd en heb ik er geen snars van gesnopen? Extreme duivel Verward


Het is niet alleen de manier manier waarop de ruiter zijn paard bestuurd, maar ook de manier waarop het paard verzameld wordt. Het is eigenlijk zo ontzettend lastig uit te leggen met typen...
Maarja, ik kan moeilijk iedereen gaan bellen om het uit te leggen.... Haha!

het gewoon een heel andere rijstijl en ik denk dat er veel voordelen aan deze rijstijl verbonden zijn.
Ik wil niet zeggen dat alles wat er in deze paarden sport gebeurd even goed is mar dat is, zoals ik al erder heb gezegd, bij elke sport zo..
Ik denk toch dat iedereen gewoon moet hoe hij/zij het zelf het prettigst vindt...
Je kunt toch niet uit boekjes copieren want elk paard en elk mens is weer anders...
Ik zelf vindt de amerikaanse manier van rijden gewoon heel erg fijn en IK zie er voordelen in..
Maarja, wie ben ik...... Knipoog

En nog een ding,
Mijn paard vlucht absoluut niet weg voor het been...
Ik kan rustig mijn been aanleggen als ik het maar niet te ver naar achteren leg ,wat overigens helemaal niet nodig is met deze manier van rijden, maar wat er bij mij gewoon in gebakken zit. Haha!

En je weet het,
Die amerikanen doen alles om te winnen en voor het geld en ikzelf keur het ook absoluut niet goed dat ze die staartspiertjes doorsnijden, is ook niet bij mijn paard en niet bij alle andere 30 paarden die ze daar op stal hebben staan. (inclusief de wereld kampioen paarden!!)
En net als bij de dressuur en bij alle andere takken van de paardensport zijn er altijd mensen die niet zo vriendleijk om gaan met hun paarden en de paarden zien als een ding en niet als als levend wezen...
En dat is absoluut niet alleen zo bij de amerikaanse manier van rijden, wat veel mensen nu wel gaan denken als ze dit lezen.

Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 18:52

Lot schreef:
Verder is een tuigpaard inderdaad heel anders gebouwd en heeft hij van ‘nature’ (fok daargelaten) meer de hals erop….maar toen ze dat fokten hadden ze ook een plaatje voor zich van een paard voor de wagen en niet met iemand op zijn rug!


Ik zoe eens de geschiedenis boeken erop naslaan over de saddlebreds...
De rasnaam zexht het al, voor het zadel gefokt.
Ze zijn dus gefokt voor de plantage houders die comfortabel en toch opvallend op hun paarden lange einden over hun plantages konden lopen...
Dus......

Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 18:55

Lovely schreef:
Het is natuurlijk ook niet voor niks dat een tuigpaard zijn hals makkelijker zo draagt dan een rijpaardtype. Dat wordt nu eenmaal graag gezien in het tuig, en juist weer niet onder het zadel. Je ziet ook wel tp gefokte paarden die onder het zadel bij onraad, onwinding of angst ook die hals erop gooien en dat heeft zo zijn nadelen bij het rijden, of dat nu in een dressuurring is of niet.

In de discussie over het aanrijden van saddlebreds kwam naar voren dat dat met de nodige hulpmiddelen gebeurt, daar werd op ingehaakt dat dat met de training van tuigpaarden ook zo gaat, springers maken er gebruik van en dressuurruiters dus ook. Daarom mijn eerdere bericht. Een discussie over de wijze van het aanleren van piaffe wil ik hier helemaal niet aangaan, maar weet wel dat de groten der aarde zich ook bedienen van bepaalde hulpmiddelen bij sommige paarden, het is dus niet voorbehouden aan tuigpaarden of saddlebreds.


voor een deel ben ik yet absoluut met je eens, maar bij de training van mijn is het enige dat er gebruikt wordt een martingaaltje en twee leren, losse, riempjes op de kroonrand van zijn voorbenen, om hem te helpen met het terug vinden van zijn draf na het tolten.

pmarena

Berichten: 48176
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 20:33

Enkel een simpel leren riempje ?

Hoe werkt dat dan ?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 21:52

Raja"]
[quote="Lot schreef:
Verder is een tuigpaard inderdaad heel anders gebouwd en heeft hij van ‘nature’ (fok daargelaten) meer de hals erop….maar toen ze dat fokten hadden ze ook een plaatje voor zich van een paard voor de wagen en niet met iemand op zijn rug!


Ik zoe eens de geschiedenis boeken erop naslaan over de saddlebreds...
De rasnaam zexht het al, voor het zadel gefokt.
Ze zijn dus gefokt voor de plantage houders die comfortabel en toch opvallend op hun paarden lange einden over hun plantages konden lopen...
Dus......
[/quote]

Dus... is het nu wel heel raar dat er tuigers naar Amerika worden geexporteerd om gekruisd te worden met Saddlebreds. Wat de oorsprong van een ras is geweest betekend nog niet dat het nog steeds zo is. Het oorspronkelijke fokdoel van het Quarter Horse ras was het fokken van kleine snelle wendbare werkpaarden voor kwart mijl koersen op de zondag, waar je door de week de koeien op kon hoeden en die de familie op zondagochtend voor de koets naar de kerk bracht. Als ik alle 1.60m grote langbenige Huntertypes zie, is daar heel weinig van over gebleven....

Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 14:01

De tuigers die naar amerika worden gebracht voor de fok met saddlebreds is om deze tuigers hoeger in het loed te krijgen!
saddlebreds hebben nou eenmaal van nature een grote knieactie en dat willen ze er bij de tuigpaarden uit bv nl weer meer in hebben!
En de sadllebred loopt overigens alleen voor heel lichte karretjes en niet voor de grote karren zoals dat met bv onze tuigers gaat!!
Die karretjes zijn een beetje te vergelijken met en solki.
Maar zeg nou zelf...
het ging niet over nu!! Jez egt zelf dat saddlebreds gefokt zijn om voor de wagen te lopen! Is dus niet waar!! En daar ging het over!! Als ik de arabier van mijn buurvrouw voor de wagen wil laten lopen? Zijn dan ook ineens alle arabieren tuigpaarden???? die zijn ook "gefokt" als rijpaard!!
En de saddlebred dus ook!!
En er zijn meer saddlebreds onder het zadel dan voor de wagen!!!

Kendra

Berichten: 8737
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 14:40

Ik mis in deze discussie een goede omschrijving van het begrip 'paardvriendelijk'. Kijk, als ik van mijn wpn-ers niets vraag, gaan ze heus niet geheel spontaan uit zichzelf aangespannen lopen, maar ws ook lekker met de neus in de lucht. Ben ik dan paardvriendelijk bezig? Volgens mij niet, omdat ik niet datgeen doe wat uiteindelijk het beste voor hun lijf is. En dus ga ik trainen (en dan mooperen ze wat), zodat de rug sterker wordt, zodat ze mij beter kunnen dragen. Ik vind dat ik dan pas echt goed ben voor mijn paard....... Het lijkt me waarschijnlijk dat je een soortgelijk proces ook door moet met een saddlebread, een tuiger, een shet, nou ja, met ieder paard dus.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 22:51

Raja schreef:
De tuigers die naar amerika worden gebracht voor de fok met saddlebreds is om deze tuigers hoeger in het loed te krijgen!
saddlebreds hebben nou eenmaal van nature een grote knieactie en dat willen ze er bij de tuigpaarden uit bv nl weer meer in hebben!
En de sadllebred loopt overigens alleen voor heel lichte karretjes en niet voor de grote karren zoals dat met bv onze tuigers gaat!!
Die karretjes zijn een beetje te vergelijken met en solki.
Maar zeg nou zelf...
het ging niet over nu!! Jez egt zelf dat saddlebreds gefokt zijn om voor de wagen te lopen! Is dus niet waar!! En daar ging het over!! Als ik de arabier van mijn buurvrouw voor de wagen wil laten lopen? Zijn dan ook ineens alle arabieren tuigpaarden???? die zijn ook "gefokt" als rijpaard!!
En de saddlebred dus ook!!
En er zijn meer saddlebreds onder het zadel dan voor de wagen!!!


Ik snap niet helemaal waarom Nederlandse tuigers naar Amerika moeten worden geexporteerd om de tuigers hoger in het bloed te krijgen? Verward
Is het dan niet makkelijker om Saddlebreds naar Nederland te importeren voor de kruising met tuigers? Kan me niet voorstellen dat er meer tuigers in Amerika zijn dan in Nederland?
Zie de logica er eigenlijk niet zo van in.... Lips are sealed

En ik zie niet waar ik zou hebben gezegd dat Saddlebreds gefokt waren om voor de kar te lopen? Het ging over Quarter Horses. Dit als toelichting over het feit dat de oorsprong van het ras niet dat hoeft te zijn wat je vandaag de dag ziet...Ik heb het bewust niet over Saddlebreds gehad omdat ik daar niet genoeg vanaf weet.
Maar tegenwoordig zul je ook niet zoveel Quarters voor de kar zien lopen... Lips are sealed
Moeilijke hè, begrijpend lezen... Verward

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-02 09:41

Kendra schreef:
Ik mis in deze discussie een goede omschrijving van het begrip 'paardvriendelijk'. Kijk, als ik van mijn wpn-ers niets vraag, gaan ze heus niet geheel spontaan uit zichzelf aangespannen lopen, maar ws ook lekker met de neus in de lucht. Ben ik dan paardvriendelijk bezig? Volgens mij niet, omdat ik niet datgeen doe wat uiteindelijk het beste voor hun lijf is. En dus ga ik trainen (en dan mooperen ze wat), zodat de rug sterker wordt, zodat ze mij beter kunnen dragen. Ik vind dat ik dan pas echt goed ben voor mijn paard....... Het lijkt me waarschijnlijk dat je een soortgelijk proces ook door moet met een saddlebread, een tuiger, een shet, nou ja, met ieder paard dus.

daar ben ik het niet mee eens, omdat van trainen een paard daar WEL beter van wordt. Alleen kun je hem dat niet uitleggen, net zo min dat het een kind interesseert dat het groenten moet eten omdat dat beter is dan frietjes. als je dan toch op de rug van een paard gaat zitten, zorg dan dat hij er zo min mogelijk van lijdt, door hem te trainen. De saddlebreds worden niet echt geweldig goed getraind in mijn ogen. Ik heb er een paar gezien op de jaarbeurs. Ze zagen er niet mooi uit: iel in de bovenlijn, een paar goedkope hitjes waren het om te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 09:53

Je bent de fysio van je paard, dus ik ben het volledig eens met desiree, Kendra, als je het aan je paard over laat met wat ie leuk vind of waarvan hij denkt dat goed voor hem is, dan staat ie gewoon de hele dag in de wei met zijn kop aan de grond! Want naar mijn mening is dat nog steeds wat het paard het allerfijnste vind.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 10:00

Kendra schreef:
Ik mis in deze discussie een goede omschrijving van het begrip 'paardvriendelijk'. Kijk, als ik van mijn wpn-ers niets vraag, gaan ze heus niet geheel spontaan uit zichzelf aangespannen lopen, maar ws ook lekker met de neus in de lucht. Ben ik dan paardvriendelijk bezig? Volgens mij niet, omdat ik niet datgeen doe wat uiteindelijk het beste voor hun lijf is. En dus ga ik trainen (en dan mooperen ze wat), zodat de rug sterker wordt, zodat ze mij beter kunnen dragen. Ik vind dat ik dan pas echt goed ben voor mijn paard....... Het lijkt me waarschijnlijk dat je een soortgelijk proces ook door moet met een saddlebread, een tuiger, een shet, nou ja, met ieder paard dus.


Dat zegt Kendra ook.....

Kendra

Berichten: 8737
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 21:54

Desiree"]
[quote="Kendra schreef:
Ik mis in deze discussie een goede omschrijving van het begrip 'paardvriendelijk'. Kijk, als ik van mijn wpn-ers niets vraag, gaan ze heus niet geheel spontaan uit zichzelf aangespannen lopen, maar ws ook lekker met de neus in de lucht. Ben ik dan paardvriendelijk bezig? Volgens mij niet, omdat ik niet datgeen doe wat uiteindelijk het beste voor hun lijf is. En dus ga ik trainen (en dan mopperen ze wat), zodat de rug sterker wordt, zodat ze mij beter kunnen dragen. Ik vind dat ik dan pas echt goed ben voor mijn paard....... Het lijkt me waarschijnlijk dat je een soortgelijk proces ook door moet met een saddlebread, een tuiger, een shet, nou ja, met ieder paard dus.

daar ben ik het niet mee eens, omdat van trainen een paard daar WEL beter van wordt. Alleen kun je hem dat niet uitleggen, net zo min dat het een kind interesseert dat het groenten moet eten omdat dat beter is dan frietjes. als je dan toch op de rug van een paard gaat zitten, zorg dan dat hij er zo min mogelijk van lijdt, door hem te trainen. De saddlebreds worden niet echt geweldig goed getraind in mijn ogen. Ik heb er een paar gezien op de jaarbeurs. Ze zagen er niet mooi uit: iel in de bovenlijn, een paar goedkope hitjes waren het om te zien.
[/quote]

Volgens mij moet je m'n berichtje even beter lezen.....ik denk dat we 't gewoon met elkaar eens zijn. .....toch??????????

Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 15:26

Cassidy"]
[quote="Raja schreef:
De tuigers die naar amerika worden gebracht voor de fok met saddlebreds is om deze tuigers hoeger in het loed te krijgen!
saddlebreds hebben nou eenmaal van nature een grote knieactie en dat willen ze er bij de tuigpaarden uit bv nl weer meer in hebben!
En de sadllebred loopt overigens alleen voor heel lichte karretjes en niet voor de grote karren zoals dat met bv onze tuigers gaat!!
Die karretjes zijn een beetje te vergelijken met en solki.
Maar zeg nou zelf...
het ging niet over nu!! Jez egt zelf dat saddlebreds gefokt zijn om voor de wagen te lopen! Is dus niet waar!! En daar ging het over!! Als ik de arabier van mijn buurvrouw voor de wagen wil laten lopen? Zijn dan ook ineens alle arabieren tuigpaarden???? die zijn ook "gefokt" als rijpaard!!
En de saddlebred dus ook!!
En er zijn meer saddlebreds onder het zadel dan voor de wagen!!!


Ik snap niet helemaal waarom Nederlandse tuigers naar Amerika moeten worden geexporteerd om de tuigers hoger in het bloed te krijgen? Verward
Is het dan niet makkelijker om Saddlebreds naar Nederland te importeren voor de kruising met tuigers? Kan me niet voorstellen dat er meer tuigers in Amerika zijn dan in Nederland?
Zie de logica er eigenlijk niet zo van in.... Lips are sealed

En ik zie niet waar ik zou hebben gezegd dat Saddlebreds gefokt waren om voor de kar te lopen? Het ging over Quarter Horses. Dit als toelichting over het feit dat de oorsprong van het ras niet dat hoeft te zijn wat je vandaag de dag ziet...Ik heb het bewust niet over Saddlebreds gehad omdat ik daar niet genoeg vanaf weet.
Maar tegenwoordig zul je ook niet zoveel Quarters voor de kar zien lopen... Lips are sealed
Moeilijke hè, begrijpend lezen... Verward
[/quote]

Jezus, het kan best wat vriendelijker hoor... Haha!
Dat is dus wat ik bedoel met het feit dat het over de computer vaak verkeerd begrepen wordt. En das nou zo jammer! Knipoog

En weet ik veel waarom die tuigers naar amerika worden gestuurd??
Er is tot nu toe maar 1 american saddlebred hengst geimporteerd naar nederland en das nog niet eens zo'n goede... Verward (Immigrant BMstables, amerikaanse naam: Harlem's Mardi Gras)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-02 15:28

En weet ik veel waarom die tuigers naar amerika worden gestuurd??
Er is tot nu toe maar 1 american saddlebred hengst geimporteerd naar nederland en das nog niet eens zo'n goede... (Immigrant BMstables, amerikaanse naam: Harlem's Mardi Gras)

gewoon, omdat ze in de states niet zo'n mooie paarden hebben als onze tuigers. en die amerikanen willen ook wel zo'n mooie paarden hebben, en nederlanders verkopen alles als ze geld kunnen verdienen.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 15:37

haha tuigers hebben een hoop dingen die de amerikaanse paarden missen. Goede sterke benen en gewoon wat steviger uiterlijk. Onze tuigers zijn sterke gezonde paarden waar we best trost op mogen zijn. Menig rijpaard mag daar wel een voorbleed aan nemen.

Immigrant heb ik 2x in het echt gezien en zijn afstammelingen zijn lief en super braaf. Ik vond immigrant groot en lange dunne benen leken me wel kwetsbaar. Mooi hoofd ze hebben wel uitstraling. Vooral de goede karakters van de immigraten vielen me er op. We hadden er op een gegeven moment 3 staan allemaal lief en schitterende ogen. Maar helaas miste ze een hoop pit om in de ring super te showen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-02 15:55

He prisca, je hebt een voor amerikanen belangrijke reden laten liggen;

zij houden van BIG! en onze tuigers zijn heel veel groter dan hun paarden die in onze ogen "hitjes" zijn. DAarnaast vertonen ze zoveel front en show, daar gaat een amerikaan helemaal plat voor.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 16:03

hahaha oke oke helemaal vergeten Tong uitsteken . Maar ja dat show element van die amerikanen is hier al veeeeel besproken hihi

Afbeelding

Immigrant foto. Toch is het een mooi dier.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-02 16:04

OP deze foto rijst hij vanuit de schoft en loopt hij gesloten. Dus met ruggebruik. Alweer.

"Big" en "show" zijn doorslaggevend he.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 16:12

hahahaha goed training krijgt hij hier in Nederland dan leert hij wel goed lopen Haha! . Mhh toch best zielig die tuigpaarden hihihih.

BTW Immigrant is maar 1,64 terwijl die 3 afstammelingen die ik zag ZEKER 1,70 voorbij de waren.