Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Jol1 schreef:Een veulen hoeft toch niet persé naar de opfok? Als hij maar niet alleen staat. Met ons eerste veulen stonden we bij een fokkerij, waar ze bij leeftijdgenoten stond. Helaas was onze merrie altijd de klos, blijkbaar de laatste in rang. Toen ze in de loopstal stond werd ze compleet gesloopt. Ook in het land werd ze vaak verjaagd. Nu hebben we een veulentje thuis, maar zonder leeftijdgenootjes. Ik geloof niet dat dat zo slecht is, als er maar andere paarden bij zijn. Die oudere paarden voeden haar heus wel op. Een veulen verschilt niet zoveel in kosten met een ouder paard. Je hebt toch ook je voer, wormenkuur, dierenarts en hoefsmid.
Jol1 schreef:Ik vind het nadeel van een opfok dat het vaak niet echt in de buurt is en je er meestal niet elke dag naar toe gaat. Juist elke dag iets met je veulen doen, maakt het leuk. En je veulen wordt echt supermak. Als je een veulen koopt en je zet het een paar jaar in de opfok waar je eens in de week gaat kijken, daar is toch ook niet veel aan?
mhtimmerwerk schreef:mijn jaarling staan in de opfok en ik kan er elke dag heen als ik wil zelf wel 2x en het is super verzorgd .
ik betaal 130 euro incl hoefsm ,wormenk en voer zoveel ze willen.