Kosten van een chip?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Babeth

Kosten van een chip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 17:07

Weet iemand hoe duur een chip is?
Ik dacht rond de 60 euro.
Klopt dat?

Groetjes!

Naatje80

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 17:15

Ik heb volgens mij € 35 voor de chip en het plaatsen daarvan betaald. Daarna moet je ook nog een bedrag betalen voor het paspoort. Dacht dat dit € 25 was.

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 21:04

Ik weet niet wat voor pony of paard je wil laten chippen? een gewoon rijpaard of rijpony zonder papieren kun je via het NRPS laten chippen. Als je hen opbelt kun je vragen of er een chipconsulent langs kan komen. Dan kost het chippen inclusief het paspoort je rond de 35 euro. Als het een shetlander is, kun je het shetlandpony-stamboek bellen, via hen kost het volgens mij ook 35 euro, als je een chipconsulent langs laat komen.
Als je via de dierenarts laat chippen, betaal je dubbele kosten, nl en die voor het chippen (+ voorrijkosten) en die voor het paspoort.

Babeth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 21:05

Ik heb een haflinger. Met papier. Alleen die zijn niet geldig meer volgens mij. We hebben ze niet bijgehouden.
Wat kan ik dan het beste doen?

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 21:08

Dan zou ik toch het haflingerstamboek opbellen en vragen of zij ook chipconsulenten hebben.
Als ze die niet hebben vraag dan of ze een formulier op willen sturen om het paspoort aan te kunnen vragen en laat dan je dierenarts langskomen om te chippen en het formulier in te vullen.

Babeth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 21:34

En hoeveel gaat dat ongeveer kosten? Dan heb ik een beetje een idee van de kosten..
Want het is nu geloof ik verplicht?

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 08:30

Dat kun je het beste bij het stamboek zelf vragen. Van het shetlander en NRPS stamboek eet ik het toevallig omdat wij die bij ons op het erf gehad hebben. Ik weet dus niet of ze van het haflingerstamboek ook chipconsulenten hebben, als dat zo is, verwacht ik dat je rond het zelfde bedrag zit als bij de shetlanders en de NRPS'ers.
Mochten ze die niet hebben, dan valt het duurder uit, omdat je je dierenarts apart moet betalen. En hoe duur het via je dierenarts is, hangt onder andere af van de voorrijkosten die hij rekent. Het paspoort kost bij de meeste instanties ongeveer 35 euro, dus die kosten komen daar dan nog bij.

ramnoke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 12:53

Ik heb voor het chippen en aanvraag paspoort 45 betaald. Dit is door de DA gedaan.