stal 3 bij 3 ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MisterRocky

stal 3 bij 3 ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 21:02

ik heb een shetlander veulentje van 85cm. Wat voor paard*je* zou hierbij in de stal kunnen staan?
en zou het evt. wel kunnen?

Het is gewoon eigenlijk zomaar een vraag.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:03

Ik snap je niet helemaal.

Zilion

Re: stal 3 bij 3 ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:04

Ik zou persoonlijk kiezen voor een ander shetlandertje. Als ze dan ook overdag nog buiten de stal komen is het helemaal ok

Jol1

Re: stal 3 bij 3 ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:42

Ik zou ook kiezen voor een ander shetlandertje. Wij hebben zelf een shetlandveulen als gezelschap voor onze andere shetlander gekocht. Ze kunnen dan ook samen in een stal.

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:45

Laten we zo zeggen een paard van 1.80..... dat wordt een beetje krap! Maar een E pony zou ( mits ze wel overdag buiten staan ) makkelijk kunnen!

naam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:48

ach joh!
ik heb een paard van 1.76 en een pony van 76 en die staan ook samen in 1 stal.
zolang ze maar goed met mekaar overweg kunnen, en niet hele dagen in een 3 x 3 stal staan.. dan is er niets aan de hand hoor!

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:50

Ach die arme beestjes!!!! Nee hoor....net wat je zegt als ze het met elkaar kunnen vinden gaan er veel makke schapen in een hok!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 07:56

naam schreef:
ach joh!
zolang ze maar goed met mekaar overweg kunnen, en niet hele dagen in een 3 x 3 stal staan.. dan is er niets aan de hand hoor!

Dat is echt heel erg krap

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 08:40

En wat denk je van alle paarden die nog in een stand staan?? Het is inderdaad wat krap, maar als ze overdag buiten staan kan het echt wel! Jij slaapt toch ook niet in een bed van twee bij twee?? Het liefst geven we ze boxen van vijf bij vijf maar ja dan kan meestal niet!

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 09:55

in principe de stokmaat van een paard x2. dus 3x3m is voor een pony van 1.50m stokmaat.
en bedenk dat ze misschien allebei tegelijk willen kunnen liggen. een dubbele stal (merrie-veulen stal) lijkt me dan de enige oplossing.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 12:41

aerdenhout1 schreef:
En wat denk je van alle paarden die nog in een stand staan?? Het is inderdaad wat krap, maar als ze overdag buiten staan kan het echt wel! Jij slaapt toch ook niet in een bed van twee bij twee?? Het liefst geven we ze boxen van vijf bij vijf maar ja dan kan meestal niet!

Dat iemand anders dat doet, hoeft niet te betekenen dat het niet vervelnd is.

Ts hoelang zouden de paarden buitn staan.

naam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:38

nielsd schreef:
naam schreef:
ach joh!

Dat is echt heel erg krap

Nee hoor, je zou daar pas echt over kunnen oordelen als je het gezien hebt. Mijn pony is echt zo klein en staat vaak onder mijn paard. ze hebben echt geen last van mekaar, kom vaak zat binnen dat ze allebei liggen.... dus dat kan echt wel.
in t begin had ik ook een stal van 4 bij 4, maar door omstandigheden ehb ik nu een stal van 3 bij 3. en de paarden waren zo aan mekaar gehecht, dat we ze toch maar weer bij mekaar hebben gezet!
en oh wat zielig....... als je van s avonds 10 tot smorgens 7 op stal staat met zijn 2!!!!
verder staan ze de hele dag buiten, dus hebben er niet zoveel aan te leiden hoor!
ze doen dit al 3 jaar en leven nog steeds, gezond en gelukkig!

Alytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:42

Ik ben zelf niet zo weg van 2 paarden in een stal. Al helemaal niet in een stal van 3 bij 3. Het ligt er ook aan hoe lang ze zo op stal staan.
Maar ik zou er persoonlijk geen pony bij zetten.

aerdenhout1, beetje rare vergelijking aangezien een paard niet hetzelfde dag en nacht ritme heeft als wij mensen. Als een paard ook de hele nacht zou slapen, dan zou het niet zo'n probleem zijn om ze dan in een klein hokje te stoppen.

bergkraai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 18:51

Alytje schreef:
Ik ben zelf niet zo weg van 2 paarden in een stal. Al helemaal niet in een stal van 3 bij 3. Het ligt er ook aan hoe lang ze zo op stal staan.

aerdenhout1, beetje rare vergelijking aangezien een paard niet hetzelfde dag en nacht ritme heeft als wij mensen. Als een paard ook de hele nacht zou slapen, dan zou het niet zo'n probleem zijn om ze dan in een klein hokje te stoppen.

Helemaal met je eens, ik ben idd ook geen voorstander van 2paarden in 1stal! Het is gewoon beter elk paard eigen stal, kunnen er ook geen rare dingen gebeuren (en ja, ik weet dat het nog nooit gebeurd is bij jou in 3 jaar, maar je hebt toch meer kans!!)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 18:55

bergkraai schreef:
Alytje schreef:

Helemaal met je eens, ik ben idd ook geen voorstander van 2paarden in 1stal! Het is gewoon beter elk paard eigen stal, kunnen er ook geen rare dingen gebeuren (en ja, ik weet dat het nog nooit gebeurd is bij jou in 3 jaar, maar je hebt toch meer kans!!)

Pff, dat vind ik ook weer raar, er kan meer gebeuren. Wij hebben onze paarden met zijn 5en en we hebben nog nooit wat gezien.

bergkraai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 18:58

wat ik zeg, bij hun is het ook lang goed gegaan... maar het is toch gevaarlijker als dat ze in hun eentje staan. Stel je staat erbij in, en ze schrikken sta jij tussen allemaal paarden in een klein hokje, vindt ik persoonlijk niet verstandig... maar aan de andere kant, zo ieder zn ideeen....

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 10:06

je kunt er ook een shetlander bij nemen en de stal van 3 bij 3 diagonaal door de helft doen, dit hebben meerdere die ik ken, en dat is helemaal niet klein voor 2 shetlanders, moet je ze wel overdag eruit halen en niet de hele tijd op stal laten staan

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 10:18

Als ze overdag naar buiten kunnen zou ik kiezen voor een pony tot 1.30 ofzo. Maar dan moeten ze wel met elkaar over weg kunnen.

Madelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 10:24

Een andere shetlander erbij lijkt me het leukste voor het beestje. Maar twee pony´s in een stal zal zeker tot problemen leiden, ook al kunnen ze goed met elkaar overweg. Ook een paard heeft persoonlijke ruimte nodig en rollen en dergelijke wordt ook moeilijker.

Toch nieuwsgierig, vanwaar de vraag?

robbiespaya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 10:44

op de stal waar ik sta staan er 3 shetlanders in 1 stal van 3 bij 3 en dat gaat ook wel makelijk

robbiespaya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 10:45

en die gaan overdag naar buiten dus dat is wel lekker

Valletjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 15:45

mijn verzorgs arabiertje staat bij een shetlander en dat gaat uitstekend,,!!!

Arabian_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 21:45

zou er een klein ponytje bijzetten.vriendin van mij die had ook een shetje en een c pony samen in 1 stal staan.ging ook heel goed.
heb ook n tijdje 2 veulens (haf en arab) samen in een stal gehad..ging ook goed.
ook nog een paar weekjes (toen alles onder water stond) 2 pony's van ongeveer 1.50 samen in een stal 3x3 was wel krap en met eten gewoon vastzetten..maar verder ging dat ook heel goed samen.geen ruzie..maar dat is niet echt aan te raden