Update bijrijdster probleem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Update bijrijdster probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 19:09

Na aanleiding van mijn vorige topic:

viewtopic.php?f=13&t=590952

en de vele reacties daarop, zou ik bij deze graag even een update willen plaatsen.

Ik heb de stap genomen om mijn bijrijdster de deur te wijzen.
Althans, dat was ik van plan. Gezien haar leeftijd wilde ik het netjes houden en eerst haar vader op de hoogte stellen van alles en vervolgens naar de manege gaan om alles aan mijn bijrijdster uit te leggen aangezien ze op dat tijdstip les had met mijn pony.

Helaas heb ik haar nooit uit kunnen leggen waarom ik tot mijn beslissing ben gekomen.

Ik had dus netjes haar vader opgebeld en mijn verhaald gewoon rustig gedaan. Blijft het even stil en vervolgens komt er een hele golf van woede door de telefoon. Dat hij het daar niet mee eens was en hij zei:
mijn echtgenote en ik besluiten wat er gebeurd, en niet Sandra uit Maarheeze. En dat terwijl het toch echt om mijn pony gaat.
En waar ik mee bezig dacht te zijn, want we hadden een overeenkomst en of mijn ouders er wel vanaf wisten (ik ben 19, maar ze wisten het zeker wel ja) enz.
Hij is zo een minuut of 5 tegen mij tekeer gegaan en heeft mij toen verboden om iets tegen mijn bijrijdster te gaan zeggen. Vervolgens gooide hij de hoorn erop.

Ik ben toch naar de manege gegaan (zoals jullie in het vorige topic hebben kunnen lezen, voelde ik me gedwongen om haar te controleren), maar gezien zijn woede aan de telefoon heb ik maar niks erover tegen mijn bijrijdster gezegd.
Ondertussen had haar vader terug gebeld (bijrijdster mocht van ons de maand dan uit rijden) dat ze per direct stopte en meteen het resterende geld terug wilde hebben. En nogmaals dat ik m`n mond moest houden tegen mijn bijrijdster, want het was zijn dochter. Dat het om mijn pony gaat, maakte hem niks uit.

Ik voelde me zo ontzettend rot over zijn reactie en de manier waarover hij over mijn pony praatte (bijna bezitterig) totdat ik mijn bijrijdster op msn sprak en het verhaal toch wilde uitleggen aan haar omdat ik druf te wedden dat haar vader een ander verhaal heeft verteld aan haar dan hoe het werkelijk gelopen is. Zegt zij dat het niet nodig is, want dat het haar toch niks doet dat ze niet meer mag.

Ik dacht haar gelukkig te maken door haar een bijrijdpony te gunnen, maar ze heeft er dus gewoon helemaal niks om gegeven.

Ik weet nu dat ik zeker weten de goede keuze heb gemaakt door haar de deur te wijzen.
Silence en ik gaan nu weer lekker samen rijden zodat hij weer de oude word met oa. het rijden aangezien hij erg dwars geworden was met haar.

Ik wil iedereen bedanken voor de reacties op mijn vorige topic en op deze topic mag uiteraard ook gereageerd worden.

Nogmaals bedankt allemaal. Jullie hebben mij uiteindelijk over de streep getrokken.

quibusjes

Re: Update bijrijdster probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 19:13

Vervelend dat het zo naar verliep, maar je bent er nu gelukkig wel vanaf.
Ik kan me voorstellen dat dat een hele bevrijding is.

Veel plezier met je paardje en mocht je in de toekomst nog een andere bijrijder zoeken hoop ik dat je daar meer geluk mee hebt!!

Ilsje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 19:19

zo dat is balen
denk je een bijrijdster blij te maken en lekker jezelf ook wat rust te gunnen.
Krijg je dit dat je haar moet gaan controleren omdat er altijd wel iets mis is
sorry als ik het niet goed gelezen heb maar heb je haar jou verhaal al verteld?
Echt balen joh. waar het meisje trouwens ook het lef vandaan haald het enigste wat ik fout doe bij mijn verzorg pony is dat ik welleens de poetspullen buiten laat staan , en men cap buiten laat liggen. verder niet zo veel .....

Liins

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 19:23

ik heb je vorige topic ook even gelezen! wat naar zeg allemaal maar iig vele succes met het herstellen van je pony en hopelijk hoor je niks meer van het meisje!

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 23:48

Wat een vreemde reactie! Gelukkig heb je voor je gevoel de goede beslissing genomen. Wel naar dat nu blijkt dat je bijrijdster er helemaal niet zo veel om gaf, dat is best hard..

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 23:52

Dat 't durft om zo tegen je tekeer te gaan. Als hij 't zelf beter weet moet hij zelf maar een pony aanschaffen voor z'n dochter.

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 09:59

nou, dan weet je na dat nare gesprek met die idoort van een vader nu ZEKER dat je de goede beslissing hebt genomen! good for you!
en sterkte met zoeken naar een nieuwe bijrijder; ik begreep dat je die ivm tijd wel nodig hebt. wees extreem kritisch!!!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 11:44

Ach, je weet gelijk waarom het meisje zo is, het arme kind is gewoon erfelijk belast

PienZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 11:57

erg associaal blij dat je ervan af bent hopelijk krijg je nu wel een leuke bijrijdster. Stel bijv eerst een maand proef in dan kan je kijken of het gaat

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 17:42

Urielle schreef:
Ach, je weet gelijk waarom het meisje zo is, het arme kind is gewoon erfelijk belast

Maar ik vind zo na je verhaal te lezen over de reactie van vader en dochter dat je de juiste beslissing hebt genomen.. Ik hoop dat je paard weer snel de oude wordt

Madelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 10:27

Ik kende je andere topic al, maar zo blijkt maar dat je een goede beslissing hebt genomen! Wie weet wat voor problemen je in de toekomst nog gehad zou hebben... t´ Is wel echt zonde, er zijn zoveel meisjes die je vertrouwen niet beschaamd zouden hebben.

Marleen_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 10:40

Ik heb net je vorige topic ook even gelezen maar wat een vreselijke asociale reactie van die vader, wat denkt die vent wel!!!
Wees blij dat je van haar en haar vader afbent en ga nu lekker genieten van je kanjer... ik snap helemaal dat je je nu zoiets hebt van een bijrijder hoeft even niet meer, het is zonde want je vertrouwen is nou denk ik toch echt even weg... ik hoop dat je in de toekomst toch nog een lief bijrijder krijgt als dat eventueel ooit nodig blijkt te zijn.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 10:49

vader ex-bijrijdster schreef:
...mijn echtgenote en ik besluiten wat er gebeurd, en niet Sandra uit Maarheeze.
Daar kan ik nou hartelijk om lachen. Iemand die duidelijk niet in de gaten heeft wie wie is. Net alsof je kindje van 5 zegt: "Mama, ga jij maar achterin zitten, ik rijd vandaag wel met de auto."
Nu serieus: jammer dat het je toch erg geraakt heeft, maar je hebt gelijk: goed te weten dat je de juiste keuze hebt gemaakt! Hier hoef je gelukkig geen twijfel over te hebben.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 13:15

Vervelend dat het zo gelopen is maar hopelijk besef je goed dat de reactie van haar pa alles zegt over de manier en doen en laten van die mensen. Een beetje rieel persoon had wellicht een voorstel gedaan het probleem op te lossen of te zeggen "jammer dat het niet klikt ik heb er begrip voor" . Daarbij komt dat jij de baas bent van je eigen pony en niet zij, dat je de kosten netjes terug betaald zegt meer over jou dan die scheldpartij van haar pa.

Hopelijk vind je snel een serieuze bijrijder waar je een tevreden en goed gevoel bij hebt.

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 14:15

Ik heb het vorige topic ook gelezen. Maar hoe DURFT hij zo te praten tegen jou!? Het is jouw paard toch, dus jij bepaald er ook over.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 14:27

Van zo'n vader kun je duidelijk niet verwachten dat hij zijn dochter enig verantwoordelijkheidsgevoel bijbrengt. Ik hoop niet dat ze nog een andere bijrijdpony vindt.

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 14:36

Psydoxy schreef:
Dat 't durft om zo tegen je tekeer te gaan. Als hij 't zelf beter weet moet hij zelf maar een pony aanschaffen voor z'n dochter.

Beter van niet...

In ieder geval, goed dat je voor jezelf en je paardje hebt gekozen! Je hebt duidelijk de juiste beslissing gemaakt, rot alleen dat het op zo'n manier moet verlopen... Denk je iemand een plezier te doen... Pfff!Succes in de toekomst!

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 21:43

de appel valt niet ver van de boom he. papa vindt dat zijn lieve dochter alles goed doet en moet krijgen wat ze hebben wil. en rekening met anderen houden doet papa niet. en de dochter is precies het zelfde. wat gek nou.

banketstaaf voor je dat het zo gelopen is want jij denkt er iemand blij mee te maken. maar als ze toch alleen naar zichzelf luisteren is t mooi dat je van ze af bent.

Rosaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 10:32

Wat een lef van die man zeg!

Gelukkig heb je gewoon doorgezet en niet opnieuw toegegeven...
Ik denk dat ik hem toch ook wel eventjes had duidelijk gemaakt waar het op staat! }>

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 14:52

Wat een ontzettend rare vader. Denk dat je inderdaad blij moet zijn dat je van deze mensen af bent.

Zou alleen niet te snel conclusies trekken dat het meisje nooit om je pony gegeven heeft. Lijkt mij typisch zo'n vader die gewoon tegen zijn dochter heeft gezegd dat ze per direct niet meer mag omdat jij raar zou reageren.

Dat ze dan tegen jou zegt dat het haar niets doet dat ze niet meer mag is dan om zich groot te houden en zich stoerder voor te doen dan ze is omdat ze het er toch best moeilijk mee heeft.

Die vader is niet zo'n goed voorbeeld dus dat meisje had misschien zelf helemaal niet door dat ze zo onverantwoordelijk en slordig bezig was.

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 08:45

Jemig Wat een rotte reactie zeg ... Het is al zo moeilijk om zoiets te zeggen
Eigenlijk had je gewoon de haak erop moeten gooien met die woede bui en dan zelf naar dat meisje... ( Had je waarschijnlijk wel dikke ruzie gehad maar het is JOUW pony en JIJ beslist)

NuggT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 10:52

Wow wat een verhaal zeg!
Ik had je andere verhaal nog niet gelezen, maar heb het uitgebreid door zitten lezen.
Het enige wat ik dacht is: 'Jezum hoe kan iemand zulke stomme fouten maken? Neem nou die buitenrit, jij zegt nog duidelijk zoekt alsjeblieft geen drukke weg op want daar schrikt mijn pony van en wat doet ze, precies het tegenovergestelde '
Sorry hoor ik kan hier echt kwaad om worden, net zoals jij.

Ik ben blij voor je dat je van dit hele gezeur af bent en dat jij je weer lekker met je pony bezig kunt houden. Ik hoop dat je pony zijn 'slechte' manieren afleert, want dit is echt gewoon tsja...onvoorstelbaar.
Volgens mij ben jij ontzettend opgelucht dat het allemaal voorbij is en dat snap ik best.

Veel succes met alles.

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 10:55

ik denk dat je al met al gewoon heel blij moet zijn dat dit nu allemaal afgesloten is...

Adrija

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 11:06

Ik vind dat je heel erg veel geduld heb gehad met haar.

Citaat:
mijn echtgenote en ik besluiten wat er gebeurd, en niet Sandra uit Maarheeze

Ik hoop dat je een nieuwe leuke en verantwoordelijke bijrijdster vindt!

Senja_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 11:37

Wat een rare reactie van die man Ik begrijp dat die zijn dochter wil beschermen maar dit is gewoon ophemelen. Ik denk dat je de juiste beslissing genomen hebt want dat kan gewoon niet.

Tip voor de volgende keer als het uit de hand dreigt te lopen betrek die ouders in het verhaal Het ,meisje is 11 jaar en de ouders izjn volledig verantwoordelijk voor haar. Straks krijgt dat meisje een eigen paard en dan wordt er een paard volledig aan diggelen gereden.

Ik hoop dat je snel een goeie bijrijdster vind want die zijn er wel te vinden.