voor het eerst op stal!!wie heeft tips..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

isabel21

voor het eerst op stal!!wie heeft tips..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 18:35

mijn paard gaat waarschijnlijk verhuizen naar een plek waar hij s'nachts op stal komt te staan.
hij is gewend aan een inloopstal en nou ben ik bang dat dit nog wel problemen kan meebrengen..
heeft iemand misschien wat tips om het zo plezierig mogelijk te maken voor hem op stal?!

Neeltjelover

Re:voor het eerst op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 20:26

Bij mijn paard ben ik de eerste keer s'avonds een keer of twee truggegaan om te kijken en ik heb haar een skippybal opgehangen tegen verveling. (anders ging ze zich mischien aan de stal kuren je weet maar nooit de eerste keer he ) En k heb haar een plakje hooi gegeven

zns

Re: voor het eerst op stal!!wie heeft tips..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 22:21

Ik zou hem in de buurt van andere paarden zetten en hang wat speeltjes op in de stal. Eventueel een likit of iets dergelijks.
Veel succes!

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 10:47

zoveel mogelijk afleiding

-paarden in het zicht
-hooi geven
-liksteen/likkit

enz. enz.

Wiesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 13:24

Niet te moeilijk doen zelf. Gewoon beessie op stal zetten en ga rond 12u als dat mogelijk is nog eens kijken of ie rustig is. Zorg wel dat ie vriendjes kan zien als dat mogelijk is of geen hem iets te knabbelen (werkt altijd goed ). Zelf gewoon lekker relaxed blijven want dat heeft ook z'n uitwerking op je paard.

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 16:56

Inderdaad je eigen niet van tevoren zenuwachtig maken. Ieder paard reageert hier anders op. Misschien vind ie het helemaal niet erg om in een box te staan

Je kan in ieder geval zorgen voor afleiding in zijn box. Dit door middel van eten/speeltjes of een combinatie hiervan (lickit, of zo'n bal waarmee die moet spelen en er langzaam zijn voer uit komt). Ga nou geen vogelepietenkooitje van zijn stal maken, want dat is nou ook weer niet de bedoeling haha. Dan is er amper meer plaats voor het paard

bergkraai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 16:59

zoals al is gezegd, nuchter blijven, Geen problemen maken die er (nog) niet zijn. Paard erin zetten, idd zorgen voor andere paardenvriendjes en dan moet het goed gaan

Luuz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 17:11

Kweet niet of het wel lekker voor paarden is, maar misschien een heel klein lampje erbij in de buurt zodat hij het wel allemaal goed kan zien als hij wil.. Tenzij het daar natuurlijk snachts toch niet helemaal pikkedonker is

torette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 17:13

Ik weet niet of ik het licht aan zou laten, meningen verschillen natuurlijk, het lijkt mij dat ie rustiger wordt als t donkerder is. Lekker veel hooi geven zodat je pony bezig blijft! Succes en maak je niet druk!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 19:14

Lekker ruwvoer verzorgen, een liksteen en als je paard het leuk vindt iets van een leuk speeltje? Zorgen voor voldoende licht. Moet lukken!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 10:21

Als hij zijn vriendjes kan zien en er genoeg hooi ligt is het geen probleem. Desnoods een speeltje er in, en inderdaad zelf rustig blijven.

Lampje aan en/of radio zachtjes aan helpt ook om ze rustig te houden.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 15:36

ZeFaNa schreef:
Ik zou hem in de buurt van andere paarden zetten en hang wat speeltjes op in de stal. Eventueel een likit of iets dergelijks.
Veel succes!

hier ga ik helemaal in mee

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 15:38

ik zou in het begin gewoon niks doen.
Waarom meteen al die rommel er omheen. Er zijn toch genoeg paarden die gewoon op stal staan...zonder speeltjes en zo.
Kun je later altijd nog doen mocht het niet gaan...

netam12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 15:39

als ze er staaat af en toe eens gaan kijken hoe het gaat