Veulen constant in de wei.. kan dit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Robin

Veulen constant in de wei.. kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 12:40

Hoii

Bij mij in de straat staat een veulen met zijn/haar moeder. Er is geen stal of wat dan ook, gewoon een wei.

Nu is het zo, dat als het regent, sneeuwt, hagelt, kei hard waait of wat dan ook.. dat veulen en die moeder de hele tijd in de wei staan.. kan dit kwaad?

Hier een foto van de 2:
Veulen:
Afbeelding

Moeder:
Afbeelding

En samen met mij erbij:
http://tk.files.storage.msn.com/x1pxOYwqu4SjF6p6pkvfYR91wfaax2sJ_z43G-suItiI5DtYqmZS-q5KmimnqIqbPVJHh2Oc7HBjwnhaH59wPBtvj9GUGb20pq9Cp6-itoYzABCXS1qaHv844BAGD-vteOvfcoxMEqqO59egAgyr0uvP3-R8aIhLcsZ

Zie het halster van de rechtste, is dat te strak?

O ja ze krijgen allebei 1 keer per week hooi, en de rest gras.. is dat erg? \?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-05-06 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Teveel foto's --> links.

Lisjah

Re: Veulen constant in de wei.. kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 12:42

Mijn verzorgveulentje heeft ook altijd in alle weersomstandigheden buiten gelopen,en hij is nog altijd vrolijk een kerngezond

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 12:43

dus het kan eigenlijk niet kwaad?

juffie25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 12:44

het veulen bij ons op stal staat ook de hele dag buiten in de regen en zooi en het gaat super goed met hem!!

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 12:46

Zo te zien is het veulen al ouder, volgens mij is het een jaarling.

De dieren hebben een dikke vacht en zien er goed uit. Veel jaarlingen staan dag en nacht in de wei om deze tijd. Er is dan ook niks mis mee. Tegen een beetje regen en wind moeten ze ook kunnen. Paarden zorgen goed voor zich zelf, als het te koud is maken ze een extra vacht.

Ze kunnen dus prima in het land staan met dit weer.

Al zie ik liever dat het halster af is. Met een halster kunnen ze ergens achter blijven haken en zich verwonden als ze zich los trekt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 12:47

kan geen kwaad hoor, zolang er genoeg gras en dat is zo te zien op de foto is er niks aan de hand.

halster kun je misschien stiekum een beetje losser maken, maar misschien zit t wel express zo straks vanwege t veulen ofzo...

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 12:47

ja dat halster van die rechtste zit wel super strak. ik kan er nog niet eens een vinger tussendoen

spoekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 12:50

Ja die zit dus zo strak dat de pony nergens aan vast kan blijven hangen. Dat doet de eigenaar van mijn vzpony's ook bij de jaarlingen die zich niet laten vangen, die krijgen dan een strak halster om. Losser is doen is gevaarlijk! Dan kan hij dus ergens achter blijven hangen en zich verwonden.

Ook ik vind er niks mis mee, zo bouwt de pony tenminste wat weerstand op en paarden zijn prima erop aangepast om in alle weersomstandigheden te overleven

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 12:53

maar die rechtste is geen jaarling he. die linkse wel.. die rechtste isd e moeder

ik denk eigenlijk wel dat ze tegen het weer kunnen.. en jullie hebben dat nu bevestigd

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 13:01

Ook al zit een halster strak, ze kunnen altijd ergens aan blijven haken.
Een halster heeft ringen waar iets achter kan blijven steken, zelfs als het strak zit. Als een paard ergens tegen gaat schuren ga je het nooit helemaal tegen dat ze niet blijven haken.

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 21:45

Ze mogen best in de weide blijven!!
Al denk ik dat de eigenaar van die paarden niet echt happig zal zijn als hij de foto's op internet tegenkomt

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 16:32

Als het een jaarling is geen probleem, maar een pasgeboren veulen zou ik zelf niet 24/7 met dit weer buiten zetten

Lisjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 16:33

GvdT schreef:
Als het een jaarling is geen probleem, maar een pasgeboren veulen zou ik zelf niet 24/7 met dit weer buiten zetten

Bij m'n verzorgpony's worden de veulentjes buiten geboren,en blijven dan gewoon buiten lopen,ongeacht welk weer.

netam12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 16:34

Denk wel dat , dat kan in het wild staan zo ook altijd buiten.
Je ziet ook wel vaker dat een veulen dag en nacht met zijn moeder buiten staat op een gegeven moment pas hun vacht zich aan het weer aan , volgens mij kan het niet kwaad

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 16:34

Die van mij is na 2 weken 24/7 naar buiten gegaan,
en dat was geen enkel probleem hoor!

oestinja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 16:38

Het lijkt me geen kwaad kunnen, het land lijkt vrij droog en er is een boomwal die schaduw biedt, verder is het waarschijnlijk een vroeg veulen van dit jaar, lekker laten lopen, ziet er gezond uit!

_rosita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 08:27

ik vind het juist beter dan een stal. zo'n beestje bouwt een perfecte weerstand op en heeft lekker de vrijheid om te bewegen.

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 09:57

Ik vindt het ook niet erg dat het dag en nacht buiten staan maar eten vindt ik een beetje weinig zeker voor in de winter in de zomer is het niet erg!

mayjan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 11:13

Ja hoor, kan makkelijk!

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 11:41

gezien het ontbrekende blad aan de bomen zijn de foto's niet recent.
Ook de wintervacht van de moeder doet vermoeden, dat de foto's een paar maanden( minstens) geleden zijn gemaakt.

Ik ga dus mee met degene die je waarschuwd voor foto's plaatsen van pony's waar je niks mee van doen hebt. NIET DOEN! Het lijkt nu op stemmingmakerij, want je vraag houdt eigenlijk al in welk antwoord je wilt hebben.
Als je echt met de pony's te doen hebt, stap je naar de eigenaar en vraagje hoe en wat.
En als je een dergelijk topic opent moet je zeker weten dat ,als er zo'n topic over jouw pony's zou komen, je dan niet gepikeerd zal raken. Iedereen kan meelezen, ook de eigenaar.