stroomdraad

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bluebontje

stroomdraad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 12:17

Ik heb momenteel een stuk land te leen van een kennis hier in de buurt. Om dit stuk land staat niet zo'n best hek. Dus heb ik er stroomdraad om heen, die ik steeds een stuk op schuif.
Ik heb ontdekt dat ik last heb van pennymeisjes. Daar ben ik natuurlijk niet blij mee. Die kinders komen door de sloot en gaan het land in op een plaats voor geen omheining is. Nu heb ik er stroomdraad voorlangs getrokken. Het zal afgelopen zijn!!
Maar, ben ik verplicht om aan te geven dat er stroom op de draden staat? Het land ligt aan een weg, maar is omgeven door een sloot.

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 12:29

ik vind dat die kinderen zelf moeten opletten, dat is van iemand anders dus die horen daar niet aan te komen. Als ik jou was zou ik voor de zekerheid een bordje erneer hangen, dan weet je zeker dat jij niet fout zit

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 12:40

Volgens mij is het niet verplicht om een bordje neer te zetten dat er stroom op het draad staat.

Je kan het wel doen om te zorgen dat de penny's geen optater krijgen. Al krijgen ze daar helemaal niks van, hoogstens een beetje schrik.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 14:57

Als het omgeven is door een sloot, is het duidelijk dat het geen openbaar terrein is.

Verder kan je er wel een bordje aan hangen, maar is niet verplicht denk ik.

Nadir

Re: stroomdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 15:26

Het is niet verplicht en ik zou het ook zeker niet doen.
Laat ze maar eens goed schrikken, dan weten ze gelijk dat ze niet op andermans terrein mogen komen.

Nu hopen dat ze niet meer terug komen.
Het is erg vervelend als er continu mensen in je weiland lopen die daar niks te zoeken hebben.

Niien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 16:41

Het is niet verplicht nee. Maar je kan het voor de zekerheid natuurlijk altijd doen. Of je vind dat die kinderen het zelf maar
moeten ervaren

Janna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 16:45

Nadir schreef:
Het is niet verplicht en ik zou het ook zeker niet doen.
Laat ze maar eens goed schrikken, dan weten ze gelijk dat ze niet op andermans terrein mogen komen.

Nu hopen dat ze niet meer terug komen.
Het is erg vervelend als er continu mensen in je weiland lopen die daar niks te zoeken hebben.

Hier ben ik het compleet mee eens
Als er verder toch geen andere onbekende (tegen de mensen die je kent en die er vaker komen zeg je het natuurlijk) mensen komen is het ook overbodig, dan hangt het daar maar

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 17:00

laat ze maar eens gewoon mooi flink onder stroom staan, dan leren ze het wel om van andersmans terrein te blijven en je paarden met rust te laten.

je kunt wel een bordje neerhangen,just in case, want ongelukken zitten in een klein hoekje en het blijft je verantwoordelijkheid als Penny verzuipt omdat ze van schrik achterover de sloot in kiepert.

Vanillala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 18:33

Je kan ook een bordje ophangen met 'privé terrein' en als ze alsnog een optater krijgen en komen zeuren naar dat bordje verwijzen. Maar aan de andere kant is dat net zo veel moeite als een 'pas op stroom' bordje.

Ik weet niet of ik een bordje op zou hangen hoor. Eigen schuld dikke bult, denk ik dan. Ze hebben gewoon met hun handjes van je paarden af te blijven.

Frank

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 18:36

Het is verplicht om een bordje op te hangen dat je schrikdraad hebt staan. Er staat zelfs een bepaalde afstand tussen twee bordjes in de wet, maar die afstand weet ik even niet zo snel.

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 18:40

Frank schreef:
Het is verplicht om een bordje op te hangen dat je schrikdraad hebt staan. Er staat zelfs een bepaalde afstand tussen twee bordjes in de wet, maar die afstand weet ik even niet zo snel.

das dan balen, want op onze weide ( staat voor 50% aan de weg) hebben wij echt geen bordjes staan.
er zit wel een sloot tussen en elk normaal mens hoort gewoon aan de goede kant van de sloot te blijven vind ik.

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 18:42

Penny BuZzzZZZzZ. Ik zie het al helemaal voor me.

Soms is een stootje geen eens zo'n gek idee

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 18:42

Ik heb het even nagezocht:

Citaat:
Een waarschuwingsbordje met de tekst 'pas op, schrikdraad' moet wettelijk verplicht om de vijftig meter (en minimaal één keer) aan een elektrische afrastering geplaatst worden waar de afrastering mogelijk door anderen aangeraakt kunnen worden.

Nadir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 19:59

lowara schreef:
je kunt wel een bordje neerhangen,just in case, want ongelukken zitten in een klein hoekje en het blijft je verantwoordelijkheid als Penny verzuipt omdat ze van schrik achterover de sloot in kiepert.

Dat is toch echt hun eigen verantwoordelijkheid.

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 20:48

Frank schreef:
Ik heb het even nagezocht:

Citaat:
Een waarschuwingsbordje met de tekst 'pas op, schrikdraad' moet wettelijk verplicht om de vijftig meter (en minimaal één keer) aan een elektrische afrastering geplaatst worden waar de afrastering mogelijk door anderen aangeraakt kunnen worden.

En gezien er een sloot tussen zit is dit dus niet het geval.

Frank

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 21:54

Wel dus, want het blijkt wel mogelijk de draad aan te raken omdat de sloot waarschijnlijk niet breed/diep genoeg is om mensen tegen te houden.
Tevens kost zo'n bordje nou ook weer niet het meeste. Speel gewoon op zeker en hang zo'n bordje op!

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 09:51

Ja, zo kan je overal wel een bordje neerhangen.
De buurman is boer, en er zit tussen het schrikdraadje van zijn weiland en de weg een blauwemoddersloot. En ja daar kan je ook doorheen ja. Maar gezien dat niet echt de gebruikelijke manier is om in het weiland te komen...

Bluebontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 10:47

Ik ga vanmiddag gelijk een bordje halen, dan heeft het aan mij niet gelegen.

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 11:08

Hoeveel draadjes hang je op? Want als er ééntje hangt, kruipen ze er zo onderdoor denk ik...

Bluebontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 20:07

Ik heb er 2 draden omheen, want er loopt een shet bij in.