Staartharen in kont

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ppl0026

Staartharen in kont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 11:23

Het is misschien een beetje een raar onderwerp, maar de bovenste staartharen van mijn merrie komen altijd in haar kont terecht. Erg euhm.. fris als je dat telkens eruit moet trekken
Maargoed, moet ik dat dan wegknippen? Krijg je dan geen rare happen in de staart? En het lijkt me ook nogal gevaarlijk..

Armaris

Re: Staartharen in kont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 15:56

cece schreef:
Het is misschien een beetje een raar onderwerp, maar de bovenste staartharen van mijn merrie komen altijd in haar kont terecht. Erg euhm.. fris als je dat telkens eruit moet trekken
Maargoed, moet ik dat dan wegknippen? Krijg je dan geen rare happen in de staart? En het lijkt me ook nogal gevaarlijk..

Euhm misschien stomme vraag...ben je zeker dat ze niet gedekt wordt?

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 16:00

Geen last van... Maar afknippen lijkt me geen goed plan, niet alleen omdat je dan happen krijgt.
Maar ook omdat de achtergebleven haren dan blijven zitten.

Durf het bijna niet te zeggen maar door bovenstaand commentaar moet ik het wel vragen;
Ís het wel haar kont, en niet haar andere gaatje?

chant_xx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:50

mijn ruintje heeft dat ook dus dekken kan het niet zijn ze heeft dit paardje al wat langer

ppl0026

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 20:54

Hahaha nee niet het andere gaatje

Ronja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:59

Een paard van een vriendin van mij had dit ook altijd, zij heeft het bovenaan gewoon wat bijgeknipt. Ik weet ook niet waarom het dat gevaarlijk zou zijn of bedoel je niet het wegknippen?

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 14:30

Ik weet niet wat je er aan moet doen.Mijn ruintje heeft het ook wel eens.Ik heb het ook wel eens weggeknipt maar vond dat niet mooi en bij het aangroeien werd het nog erger.Ik hou nu al een tijdje de staart wat beter bij dus borstel hem elke dag even mooi strak aan de bovenkant en nu heeft hij er geen last meer van.Hij heeft ook geen deken meer op met een staartflap dus dat kan ook schelen denk ik.

Stacy S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 13:04

dat had mijn oude pony ook vaak.. ze had een mooie lange staart er super om in te vlechten en heb het er ook nooit af ge knipt.. heb wel eens.. een soort staartje d'r in gedaan.. helpt zeker! ook een nachtje met een nat gemaakte vlecht laten staan help ook.. dan gaan de haren meer naar achteren staan..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 19:13

Mij lijkt trouwens als je het gaat knippen en je krijgt om het maar zo te noemen, 'uitstekende sprietjes' gaat het straks jeuken en gaat je paard staan schuren?

ppl0026

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 19:28

Ja dat dacht ik dus ook al.. Maar ik ga dan even die vlecht proberen!

Blend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 03:10

Ja mijn paardje heeft het ook heel vaak! toevallig gister nog. Ik dacht telkens dat het door de deken kwam maar nu zonder deken heeft hij het ook. En bij mijn paard zijn het niet de korte bovenste plukjes die er in zitten maar ook gewoon de lange slierten van onder aan zijn staart.
Hoe hij het voor elkaar krijgt is me toch een raadsel Misschien omdat hij een hoge staartdracht heeft??? (arabier). Tilt hij hem gewoon niet hoog genoeg op bij het mesten?? Ik weet het echt niet!!

Valentinow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 11:55

Een nacht een staartbandage proberen ik weet het niet hoor maar misschien helpt het

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:14

Wachten tot die haren langer zijn, heb je er geen last meer zijn.

Toen mijn ruin hier kwam, was de hele zijkant van zijn staart opgeschoren. Toen die haren zo een 10-20 cm waren had hij ook heel vaak dit probleem, nu zijn ze al een stuk langer en komt het minder vaak voor.

Enne... gewijzigd met een d

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:19

Valentinow schreef:
Een nacht een staartbandage proberen ik weet het niet hoor maar misschien helpt het

Dat zou ik dus never nooit niet doen. Al eens de verhalen gehoord van afgestorven staartwortels?
Dan moet je echt een speciale staartzak gebruiken.

Verder heb ik er echt geen verstand van, want die van ons hebben dit nog nooit gehad.

marije86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:27

ja kan ook de bovenkant opscheren of bij knippen heb ik ook bij mij merrie gedaan,gewoon bijhouden krijgt ze ook geen jeuk

Valentinow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 16:15

Vonnie84 schreef:
Valentinow schreef:

Dat zou ik dus never nooit niet doen. Al eens de verhalen gehoord van afgestorven staartwortels?
Dan moet je echt een speciale staartzak gebruiken.

Verder heb ik er echt geen verstand van, want die van ons hebben dit nog nooit gehad.

IK ken iemand die het heeft gedaan en er is niets gebeurt hoor