Ervaring met paarden (speel) voerbal ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hiltje1973

Ervaring met paarden (speel) voerbal ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 20:20

Hiltje is in mei 4 jaar geworden. Vandaag was ik in de ruitersportzaak en heb ik mezelf overgehaald om als verjaarscadeau zo'n speelgoedbal waar voer in moet voor haar te kopen.

Ze had het gelijk door en ging er flink mee aan de slag. Ik heb hem gewoon in de stal gelegd, niet opgehangen ofzo.

Het was wel een duur cadeau (meer dan 40,- euro) dus ik hoop wel dat het beste ding nog heel is als ik morgen weer kom (en graag ook de komende tijd........). Anders wordt het tijd voor de goedkopere zelfmaakspeeltjes in het andere topic hier....

Iemand ervaring hier met die voerbal? Blijft ie heel? En blijven ze hem leuk vinden? (lijkt me wel ivm met de brokjes erin )

En iemand misschien ervaring met de jollybal? Blijft die leuk, of is daar al snel 'letterlijk' geen bal meer aan?

Arabian_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:59

paardje bij ons op stal heeft ook zo'n voerbal en die is nog steeds heel..ze vind m ook leuk hoor..vast door de brokjes
heb zelf voor die van my n jollybal..ze vinde ze wel leuk..maar alleen shadi (1,5) is er wel mee bezig..de andere niet zo..of misschien als ik het niet zie dan.ze blijven we heel.
heb ook van die kleine pionnetjes en die vinden ze ook heel erg leuk..en lege cola flesse ophangen vonden ze ook weer leuk

die likit dingen vinden ze ook heel leuk..maar zijn heel snel op bij die van mij...

hiltje1973

Re: Ervaring met paarden (speel) voerbal ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 10:35

Dank voor je reactie.

Hiltje heeft de bal nu een heel weekend en hij is nog heel.

En ze is er helemaal dol op!!!

( heb alleen het vermoeden dat haar stal veel viezer wordt nu ze er veel meer in loopt te banjeren, maar goed dan maar wat extra werk)

CorineH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 19:40

Ik heb ook zo'n bal en die is bijna niet kapot te krijgen hoor Je moet er alleen geen meusli ofzo in doen, alleen biks want anders gaat het mis... ZOn jolly bal heb ik ook maar daar wordt eigenlijk vrij weinig mee gedaan....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 20:10

Mijn verzorgpaard nu heeft een Snack a Ball, ze vindt het erg leuk en het is een groot succes!

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 22:11

Een paard wat bij ons op stal heeft gestaan had ook een voerbal.
De rest van de paarden werden er helemaal gek van
Dus eigenaresse heeft de bal weer weggehaald.

Polaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 22:25

haha wij hadden zo'n jollybal voor onze pony gekocht, omdat hij zich wel eens verveelde op stal, wat denk je: dat ding ligt een dag later nog precies zoals je m achter liet! hij vond er dus niets aan!! ghehe maar sommige paarden schijnen er wel mee te spelen, en ik kan me voorstellen dat ze zo'n voerbal leuker vinden in verband met de lekkere beloning die derin zit!!

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 12:58

Mijn vriendin heeft een ezel En die heeft ook zo'n bal voor brokjes en die blijft het intressant vinden (enkel als er brokjes in zitten ) En hij gaat toch al een jaar mee.

Jollyball: Mijn pony heeft er nooit iets aan gevonden. . .

mariska12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 13:01

bij osn op stal kreeg zo'n paard ook zo'n bal... en toen gingen alle paarden druk doen .. shoppen.. omdat hun maar geen eten kregen ... ons paard werd er echt helemaal gek van ! !

chocky84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 13:03

Mijn haflinger heeft ook sinds enkele maanden zo'n voerbal. Zo lang er biks in zit vind hij hem helemaal geweldig.

Ik heb alleen al wel 2 x het afsluitende dopje opnieuw moeten kopen,als die er uit valt is hij niet meer te vinden in het stro

De bal maakt inderdaad wel lawaai, maar de andere paarden bij ons op stal reageren er niet op...

Letizia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 22:59

Mijn pony heeft een voerbal, ze zijn vrij sterk, maar ze is er 'n keer op gaan liggen * Don't ask *
Dus hij is nu een beetje uit fatsoen, maar doet het nog wel

Prescious

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 02:54

ik heb ook zo'n voerbal voor dr en ze vind het hartstikke leuk, zo zijn ze toch een tijdje bezig en hebben ze wat te doen