Borstel om tegen te schuren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__manon__

Borstel om tegen te schuren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 19:09

Mijn paard heet als ik naar stal komt allemaal losse haartjes bij de staalt en zijn achterkont is heel prikkelig niet zoals de andere vacht alleen op die plekken bij zijn kont.

Ik heb gelenzen/gehoord dat je een borstel op kunt hangen dat ze daar aan kunnen schuren. Is dat een gewone harde borstel of moet je een speciale kopen ofzo?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 19:35

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:11

Kun je niet beter proberen de jeuk op te lossen?

__manon__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 08:47

Ik weet niet waar hij de jeuk van heeft, hij heeft nog geen schuurplekken maar dat wil ik voorkomen.
Hoe kom je er dan achter waar hij jeuk van heeft? Ik heb hem 1x na een buitenrit zien schuren daarna niet meer. Maar ben ook niet de hele dag op stal.

GeneralFlynn

Re: Borstel om tegen te schuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 08:51

Ik heb bij de gamma een bezem gekocht,stok eraf,en die in de stal gespijkert.(de bezem dan hé,niet de stok)
Daar schuurde ze alleen haar staart aan,en had verder geen schuurplekken.
Goedkoop en makkelijk...

__manon__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 08:53

Oke bedankt voor de tip, dan hoef ik die dure stalborstel niet te kopen

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 09:24

Manon_Horses schreef:
Ik weet niet waar hij de jeuk van heeft, hij heeft nog geen schuurplekken maar dat wil ik voorkomen.
Hoe kom je er dan achter waar hij jeuk van heeft? Ik heb hem 1x na een buitenrit zien schuren daarna niet meer. Maar ben ook niet de hele dag op stal.

Ik probeer zelf altijd eerst te wassen met bethadineshampoo en daarna een tijdje consequent in te smeren met anti-exzeemspul (is wel de tijd van het jaar nu natuurlijk ) en zie ik geen verbetering dan bel ik de veearts voor een analyse.

__manon__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 09:34

we hadden hem een paar weekjes geleden paar keer met imaverol ingesmeerd. toen had hij het nog niet. moet je dan nog met betadine doen? nu hij pas begint en toen niet?
maar het is inderdaad wel de tijd van het jaar en ik weet niet of hij het vroeger had want we hebben hem pas twee maanden en bij zijn manen doet hij het niet.

__manon__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 09:35

hij had trouwens geen exzeem maar deden we uit voorzorg omdat hij een grote schuurplek had en veel schilfers.

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 10:41

Mijn vriend is gelukkig vrij handig en die heeft zelf dat borstelframe nagemaakt . Prisca maakt er volop gebruik van.

Als je paard wel een een grote schuurplek had en schilfers, kan je er toch wel vanuit gaan dat hij waarschijnlijk bij zijn vorige eigenaar al schuurde... misschien kan je bellen en het vragen, dan weet je ook meteen wat je ervoor kan gebruiken...

__manon__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 17:53

hij had altijd deken op die te strak zat en was aan het verharen en die schuurplek zat trouwens op zijn borst van de deken. nu zijn de schilfers over nu hij in zijn zomervacht zit.

_Margarita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 21:17